Friday, June 26, 2009

Dinner at Intai-Intai - Thai Cuisine

After shopping groceries terus laju balik umah sebab dah janji nak dinner dengan Abang aku dan kakak ipar aku. Diorang datang KL nak fetch their son for semester break. When my sis in law called kata dah nak nak gerak from their son hostel, I sms them tanya nak dinner cuisine Thai (Intai-intai), Indon Bali (Bora Ombak) or Westen (Sakura). They chosed Thai so we went to Intai-Intai. Dah lama geng ronggeng dok ajak pi Intai-intai ni tapi tak terpegi lagi. Akhirnya kami yang pi dulu. Sedap ke? Berbaloi ke? Korang judge la sendiri. Keep reading.
Tom Yam seafood. Apa ntah nama dalam thainya. Sangat Sedap. Sesedap tom yam pok tek kat Malee Dengkil.
Telur Dadar. Aku pernah baca dalam blog www.lensalily.com dia kata telur dadar paling mahal dia pernah makan ialah kat Intai-intai ni. I agreed with her.

Kailan ikan masin. My sis in law suka sebab tak masin sangat and rangup. Sedap la I can say.

My nephew - Zamir.

EJ main cak cak. She loves tom yam so tak sabar nak makan dah masa ni biler nampak ketam dan udang tapi mommy fid dok suruh sabar suruh tunggu nasi sampai.

We all ordered furit juice. This is mine. Soursop. Pekat dan manis dan sedap. Ej ordered soursop jugak. Kedap je licin. Pastu dia tumpang watermelon juice fid punya.

Nasi Goreng Intai-intai for Zamir. Ada fish fillet goreng. EJ cukai terus ambik letak dalam pinggan dia.

Siakap goreng garing with sos 3 rasa. Sangat sangat sangat sedap. My brother pun suka. The sos tu sangat sedap. Sos 3 rasanya sangat berlainan dari restaurant-restaurant yang pernah aku rasa. Ini ikut tekak aku la...kah kah kah plus dengan sakit lidah and mulut yang aku tengah tanggung masa ni.

My brother - Ateh and K Zuraidah.

My plate.
We ordered tak banyak jenis pun sebab yang ada pun aku je yang kuat makan...kah kah kah. Yang lain tak kuat makan? Apakah? Nephew aku tu siang siang lagi dah order nasi gorengkan. Makan memilih ikut pak cik dia sorang ni. Aku dulu makan sangatlah memilih. Bila masuk PPP kat Shah Alam and berkawan dengan lisdu, eat and ejin barulah aku kurang memilih bab bab makan ni. Tapi, ikan air tawar still direject oleh tekak aku ni.

All in all plus 6 fruit juices ( segelas Rm5), 1 teh tarik and segala makanan tadi my brother paid Rm141. Yes. Ateh aku belanja. Thank you ateh...semoga murah rezeki selalu.
Pictures speak louder than words...so korang tengok lah pictures ni.
Kan tadi dah kat sedap. Harus lah licin. Gambar Tomyam licin dah accidentally terdelete.

My plate yang sedang menanggung sakit lidah dan mulut. Lu pikir la sendiri Nabil. he he he.
Eat...tolong...lidah and mulut aku ni dah beberapa hari sakit. Apa ubat patut aku cari kat pharmacy ni? Tetiba je aku teringat ada adik kerja pharmacist. Masa makan lupa. he he he.
Lepas dah puas makan tentulah sessi berborak, EJ dah start boring biler orang tua berborak dia tak boleh join. Sebab dia kan takut dengan Pak Teh dia ni. Mana berani nak menyampuk. Terus dia ajak Abang Zamir dia pi jalan jalan. Aku suruh dia pi ambik gambar sekeliling restaurant ni. Korang layan la gambar Ej ni.
Kat tengah tengah restaurant ni ada kolam.



Lepas ni kalau datang sini maybe aku akan kata kurang sedap. Kenapa? Sebab kena bayar sendiri maaaa...he he he. Kalau ada orang belanja mesti aku akan kata lagi sangat sangat sedap. Siapa ekkk dah janji nak belanja makan? Tetiba je aku check kunci kereta aku ada ke tak. takut terflush ke salah letak ke. Sesapa faham maksud tersirat...ku tunggu tika dan waktunya. Che wahhhhh.

5 comments:

Mard said...

thai restaurant tu ada appetizer daun kaduk tak?

Liz Duan said...

apasal pulak cari daun kaduk akak ni...
nampak best yer tomyam tu..and reasonable jugak harga nya and tempat nya cantik...i like!

Ejin said...

sedapnyer.... korang kalau makan memang juara ....kami menegok dan terliur aje lah ....

fendifid said...

Kedai ni depan umah aku je...seberang jalan MRR2 tu. Kalau nak pi anytime. Tapi tukang bawa makan free katanya. he he he

fendifid said...

Daun Kaduk takde...daun limau purt banyak la.