Wednesday, June 10, 2009

A night at Danga Bay

Last Night we went to Danga Bay. Kalau datang JB ni memang wajib la datang ke sini. Mula mula sampai je pi cari tempat sembelih. Bukan pasar...tapi tempat makan yang memang sah nko kena sembelih masa nak membayonya. he he he. Nanti boleh tengok apa kami makan.
Apa-apa hal pun ambik gamber beramai dulu. It is a must. Abang Man aku yang tengah sekali. Kalau dalam hieraky family dia no 9 and paling kanan adik aku Izal. Dia no 11. Aku no 10.
Masing masing dok tertanya camne la rupe nasi ayam penyet. Aku dah biasa makan masa kat Bandung dulu. Kat kedai Che Met yang famous tu.

My beloved mom.
Kak Yah aku dgn mak.

Kat JB kalau makan kat mana mana pun mesti ada otak-otak. Rasa sume sama je. Maybe from the same factory. Kalau beli kat kilang it will cost you RM26 for 100. Tapi nko kena bakar sendiri la.

Tu dia makanan dah sampai. Kerang rebus, sotong goreng kunyit dengan telur.

Ikan pari bakar dengan nasi ayam penyet.


Ikan bakar ada dua. 1 pari dan 1 siakap. Kerang rebus untuk 8 orang. Sotong pun untuk 8 orang. Tom yam takde dalam gambar. Tak sedap pun tom yamnya. Nasi ayam Penyet tu ambik 7. Semuanya aku bayar RM250. For drinks I paid seperately RM40. So sape kena sembelih kat sini? Lu pikir la sendiri...ha ha ha. Tapi sekali sekala beronggeng bawa family...tutup sebelah mata je la. Janji semua happy. Tapi tak habis pun makan. Tapau makan masa lunch hari esoknya.
Lepas makan jalan jalan tepi laut. Ada banyak cafe yang ada live band.
Kakak ipar aku dengan kakak aku bawa kanak-kanak naik train ronda ronda kat danga bay ni. Kalau nak jalan berpeluh di buatnya kalau nak cover from one end to the other end.



Berlatar belakangkan restoran kapal yang famous tu.



Masa ni dah pukul 12 malam. Ej sibuk gak nak main kat fun fair. Since yesterday was not weekend. Tak ramai orang. So she end up naik ride 3 orang je for each ride. Kalau weekend. tempat ni memang meriah. Kena beratur panjang kalau nak naik ride kat sini. Sesapa banyak handbag tu kalau datang sini silalah bawa duit banyak sikit. Sebab ada ride yang Rm10 seorang sekali naik.




Ej naik katak ni sib baik ada sorang lagi budak. Kalau tak sesorang je la. Cousins dia sume dah termasuk kategori dewasa. So tak boleh naik ride yang Ej naik.



Lain kali kalau datang sini tanpa handbag bagus...boleh layan live band.

1 comment:

Liz Duan said...

berjalan sakan korang