Friday, June 26, 2009

home sweet home

Ini lah rumah kampung kitorang ...kalau balik kampung kami lebih selesa dok sini dari kat rumah panjang ...bukan apa...more privacy and we are able to relax kat sini..selalu nya bila kat sini, i will spend time relaxing, tengok2 bunga ...gardening sket...then fishing sket..or just lepak2 reading kat taman tu ngan my family ...heaven on earth ...


The house was built after my dad retired..dia nak somewhere where dia boleh stay and enjoy himself ...so built lah rumah nie kat our own land yang dah ada pokok buah2an ...dad prefer to stay here sebab dia bukan jenis yang suka bising2 and banyak org mcm kat rumah panjang ..here, he said, he can do anything he wanted ...nak tido ke..nak makan ke...nak lepak ke ...kalau kat rumah panjang kena ikut rentak org ..kalau tak ikut kena kutuk ...not something we want hehehehe....he got the inspirations for this design after dia visit aku kat UK dulu ...the first of its kind kat kampung aku tuh!


so, dad's main kerja kat sini is gardening - kebun buah2an and flowers ...org siap kata parents aku nie pemalas ..org lain bila retire buka kebun lada, kebun kelapa sawit, or tanam padi bila stay kat kampung ...my parents plak tanam bunga and buah2an ...the rest of the time depa lepak rumah anak2 and jalan2 aje ..which is what they want after retirement ...and dad balas balik kat critics dia ...that he is actually working smart and enjoy his life hehehehe and that dia dah dpt surat dari government mengatakan dia takleh kerja lagi kah kah kah ...surat pencen beb ...






After our trip to Cameron Highlands (esp the Smokehouse), dad nak re-do some of the gardens kat sini ...looks like it is going to be a long project ...bukan apa, bapa aku selalunya bercita2 besar ...bukan nak buat garden skala kecik ...sure nak grand punya tuh! aku yang risau sebab aku selalu jadi dia punya assistant bila part2 gardening nie .....

6 comments:

fendifid said...

Cantinya rumah, pokok, bunga...nampak very nyaman.

Ejin said...

thanks ...mmg nyaman kat sini ...i can trully relax biler balik sini ..cam cliche plak!

Mard said...

i like the design of the house. mmg nmpk cam kat negara omputeh je. so, when r u coming to my house? lisdu & fendifid datang dah... hehehe

Ejin said...

thanks Mard...mmg plan nak ke melaka ngan dato' pitt sekeluarga ..nanti aku mai le rumah you ...yang penting kena cari waktu yang sesuai dulu lah. Now busy sesangat...pi kl pun flying visit selalunya..tunggu aje lah mard kedatangan aku nanti (chewahhh)

Liz Duan said...

yes, i like the design jugakk...bunga orchid tu bunga betul ejin? cantik nye yg white tu..suka

Ejin said...

bunga betul semua tu ..orchid tu mak aku punya ...dia antu orchid and roses ...cantik, and tahan lama