Friday, June 26, 2009

Lepak kat secret recipe.

Today I left office early. Suppose to go to Ej's school at 3pm to collect her report card. Last year I went at 3.20pm and I got queue number 20++ so end up waited till 5pm. This year I asked Fid to get the queue number cepat cepat and Fid was there at 2.30pm. Dapat queue no 2. I saje state here queue number tak nak korang konfius ingat Ej dapat no 2 lakkan. Ej bukan no 2 tapi top ten lah. Kami bertiga puas hati dengan result Ej kali ni. Hope she will work harder lepas ni and dapat result yang lebih baik lagi. Her teacher said she has much potential in her. I believe so. Biar waktu menentukannya. InsyaAllah. Lepas tu we went to Sri Hartamas, Fid ada urusan untuk di bereskan. Then Ej started singing nak cheesecake and lepak minum. Aku cakap tak pandai area tu but I'm sure ada few mamak restaurant including Pelita. EJ tak nak. No No No katanya. No mamak mamak ekkk...her exact words. Ikut perangai sape la ni...dok demand tak hingat dunia. Souled Out tak buka lagi. Rest katanya. Kol 6 baru buka balik. So I drove ikut Duke pi Alpha Angle terus ke Secret Recipe.
I did not order apa pun because I know Ej will not finish that ice blended chocolate tu. Too sweet for me actually tapi belasah je la. Ej lak tak suka the cream. Dia kata lupa nak pesan jangan letak cream tu. Aku kata nasib lah...HABISKANNNN. Kuasa Veto.
Seperti biasa Ej kan suka blueberry. So Cheesecake pun dia order blueberry. Laju je dia ngap. Kejap licin kecuali the cream kat tepi tu dia tak suka.



Kan dah licin tu. Tapi ice blended tetap tak berusik.


Brownies and Ice-cream. Fid punya. Bila cam tak larat nak habis she said "I remembered it used to be a bit smaller than this". Banyak la alasan kan kan kan. Patut lah anak pun ngikut bagi banyak alasan. lariksssss. Now I know why I started having white hair. What about Abang Long? Liz kena jawab la....kah kah kah. Tak pasal pasal diorang masuk dalam cerita ni.

Raspberry cheesecake. Ordered for daddy katanya. Masa diorang order tu I went to DeliFrance nak beli fruit tart tapi tak banyak ada blueberry. I did not buy sebab tak menarik la presentationnya. Jusco Seremban punya jugak yang menarik.

Emmmmmm Satanemmmmm

Tinggal cream jek


Dalam hati. "Silap order la...kalau tak habis sure daddy jerit punya. I'm dead meat". She said she thought it is something macam yang kat food court Jusco Setiawangsa. Yang tu takde cream and kurang chocolate. Cheaper lagi. But this one the choc very rich. To me boleh muak di buatnya.

Apple Kasturi. Hidangan wajib Fid biler datang ke Secret Recipe. Finally Ej did not finish the ice blended and brownies pulak ada la sesuap tak habis. Like _____ like _______. Teka teki untuk Aimran. Pastu pi MPH beli storybooks and supermarket beli groceries.

2 comments:

Mard said...

wah, i oso like apple kasturi...
;-P

Liz Duan said...

did fid do something with her hair? nampak cantik and healthy rambut dia...ke baru gunting ?