Thursday, July 22, 2010

2nd Day - Suan Lum Night Baazar

Sambungan cerita ceriti Bangkok aku ...still on second day...i left off masa cerita pi Central World kan? So, after Central World tu, we all went back to MBK Center - sambung shopping - then rushing balik hotel ...sampai hotel kol 7.30 gitu ...mandi manda, kemas2 barang ...then terus pi Suan Lum Night Baazar ...market nie bukak from 5pm - midnight ....but masa aku balik pas midnight pun most shops still bukak lagi ...


nie macam open air market ajer ...with small stalls jual macam macam ...from jewelry, accessories, clothes, bags, fabrics, painting etc etc ...byk lah benda kat sini ....also ada restaurants with live bands, tempat2 makan ...we had our dinner here ...masing2 dah lapar masa tu ...

we order tom yam gung ...hehehe udang besar2!



Elena had glass noodle salad - sedap!


and aku order this really yummy dessert - lama aku nak makan, biler jumpa ajer terus order! My super duper fabulous mango and stick rice dessert! yummy ...siap tapau balik hotel lagi!


pas makan we all jalan2 ....tempat nie agak besar ..and memang takleh nak cover semua ...we all jalan menonong ajer, jumpa kedai yang menarik singgah ...jumpa apa2 yang aku nak, terus beli ajer - reason: susah nak jumpa balik kedai yang sama!


aku beli lampu - my night light kat rumah ... cantik2 design dia ...but biler sampai rumah, susah nak pasang (sebab aku bukan jenis yang suka assemble sendiri barang2!) ..aku beli yang ada gambar elephant - bottom row, 2 dari kanan ...satu lagi ku lupa yang mana satu ...


Pas round2 kat situ, kol 10.30pm tu aku ngan Elena nak balik dah , ternampak plak sign kedai Massage ...foot and shoulder massage one hour for only 250 Baht ....ingatkan dah tutup kedai tu, and we were also worried takut takde taxi kalau lambat ...but the guy kat situ kata taxi byk, even sampai 1-2 pagi ....said he will help us cari taxi kalau takde taxi nanti .....so, fikir punya fikir, dua2 masuk kedai ...we went for foot massage ....best sangat ...punyalah kyusuk sampai lupa tangkap gambar!!! pas balik, dalam taxi baru sedar tak ambik gambar hahahaha ...

Sampai hotel kol 1 lebih pagi ....tapi takde perasaan takut pun ...selamba ajer jalan2 posing2 ....kalau org tengok sah kata minah tourist mana tah giler tak reti balik2 hehehe ...but it was fun! 2nd day yang amat full, penuh ngan cultural experience (pi palace and all that), then shopping sakan, followed by foot and shoulder massage! balik bilik kol 3 pagi baru tido ....and Day 3 akan menyusul nanti ...

5 comments:

Liz Duan said...

Hate u lah...love that mangga dessert mmg sedap hanyar!!!! And the kerabu yg elena ordered tu duan's fave..n tomyam...betul2 rasa nak ajak duan gi thailand...sawadeekap!!!

fendifid said...

Bestnya mangga pulut tu. Sedap sedap makanan tu.

fendifid said...

Beraninya korang ni...merayau sampai kol 2-3 pagi kat tempat orang. Mesti masa tu nko rasa macama muda kira sebaya aku la 25tahun. GGG

Liz Duan said...

yelah berjln sampai pagi...talakkk belani wooo

Ejin said...

the food memang super duper delicious ...i love the food kat sana ...mangoes very sweet ...

Merayau malam tu accidental, we plan nak balik before midnight but massage abis kol 11.30 ...so jalan2 lagi plak sket sementara cari taxi ...tu yang kol 1.00 pagi sampai hotel ...