Sunday, July 11, 2010

It's party time

Semua nie cerita last week ...kira dah hampir2 basi tapi takpe lah, better late than never kan ...hehehe ...masa birthday party Al, tugas2 tiup belon etc dapat kat my dad ...mula2 pakai pam belon ...tapi rosak plak ..padahal baru beli last year ...then jane got this idea utk pam kan pakai pam tilam angin adik aku ...hehehe ...cepat dan efficient diorang buat ...kerja aku is taking photos and ikatkan belon2 yang dah "diluluskan " oleh my dad ...as usual posing tu harus hehehehe ...lagipun aku paksa diorang posing :-)



Pastu plak, Jane and Al sibuk nak decorate dinding ngan belon, until ada belon yang meletop...Al - terus kecut perut and tak nak pegang belon dah ....dia cuma mengarah mummy buat kerja jer ...



kerja aku plak adalah to get the food ...aku kena pi ambik food from caterer ...aku order food from Samarahan sebab our usual caterer ada function lain masa tu ...malang nyer aku tak byk ambik gambar food ...cuma ada satu gambar nie ajer ...sebab by the time aku arrange the food, tetamu pun sampai ...so, aku kena naik atas utk mandi dan bersiap cecepat masa tu ....


malam tu we had mee goreng, bihun goreng, satay, kari ayam, ayam kacang-ma (dish popular kat Sarawak), lemon chicken, rendang daging, fruits ...and other tidbits ...yang kari and kacang-ma tu dimasak oleh my cousin...the rest semua catered ...senang kerja ....


by 7.30pm tetamu dah datang ...ramai gak le yang datang, from both sides of the families ...(p/s masa nie lah mak aku nak tayangkan tikar Sarawak dia hehehehe)


and acara potong kek - see, muka kura2 menghadap kamera sebab Al geli tengok muka kura2 tu menghadap kat dia ....



adik as usual ...buat poyo dia sendiri ...masa dok nyanyi2 tu, dia dah menguap ...nak tido!


pastu tak nak tangkap gambar ....siap kena paksa baru adik bergambar ...nampak sgt tak ikut macam mama dia and mummy dia yang sentiasa sedia nak berposing!


 meriah jugak leh ...and ramai sedara yang lama tak jumpa pun datang ...like my uncle Patrick and family...yang last aku jumpa was about 8 years ago ...then my nenek sedara ...yang aku mmg jarang2 jumpa pun datang ...plus, this is the first time aku ada masa party birthday Al...yang first (kat Kenny Rogers) and 2nd (kat rumah diorang di Stapak) tu aku tak pernah attend ...i am hoping that my nephew will grow up to be a fine and successful man ...mama loves you Al ....

3 comments:

fendifid said...

Meriahnya party and food. Yummy yummy. Cantik tikar sarawak tu. Ada macam macam jenis kan.

Liz Duan said...

yuppp meriah and food excellenteeeeeee

Ejin said...

tikar tu ada macam2 design ....mmg jarang lah digunakan ..unless ada party or jamuan etc baru mak aku kuarkan tikar dia tu ..