Friday, November 19, 2010

Family Dinner

kiter lari jap from posting about melaka ....hehehehe nie kira posting selingan sementara masih fresh!

Tajuk pun dah give away pasal food LOL ...well, last week keluarga aku pi family dinner ...yang special nyer it was a full korum ..semua adik2 aku ada ...hal ini mmg jarang2 sekali berlaku sebab always ada org yang "missing in action" ...so, since semua ada, my dad suggested we all makan2 since ada tokey mau belanja kata nyer (hehehe aku le tu! sebab aku janji nak belanja diorang and spent time ngan diorang for putting up with my crazy schedules the last 3 months!)



muka-muka baru nak meng-order ....

makanan yang diorder semua nyer meletop hahaha ..and full of kalori lah ...hahaha ...adik aku yang lelaki tu kata balas dendam, masa nak order food, sebab dia tak ikut kitorang pi Melaka kata nyer :-) sebab kat Melaka we all makan tak hengat punya LOL ...


deep-fried mushroom in garlic butter ...a bit manis lah ...kalau kurang manis mmg cun!

sotong - also in garlic butter ...masa aku order mushroom tu aku ingatkan adik aku ordered sotong goreng tepung ...layan jer lah ....sotong was nice ...tak manis cam mushroom! P/S sori gambar senget plak ....malas nak betulkan heheheh


and sweet sour fish - Red Snapper rasa nyer ...presentation wise, aku rasa my mum's sweet sour fish lagi cun ...but taste wise, not bad lah ..licin sebenarnyer LOL



also had one vege dish - pilihan adik pompuan aku ...


and chicken with dried chillies - pilihan Jane ...yummy! aku suka yang nie ...


(diorang nie dok ngata aku sebab asyik ambik gambar diorang makan ..dari KL sampai Melaka sampai Kuching kata diorang ...hahahaha blogger tegar maaaa)

(diorang berempat nie plak gaduh pasal berebut baby chair hehehehe )

(adik dengan special menu nyer ...)

the food was ok ...my parents, esp my dad, happy tengok semua anak2 and cucu2 dia ada ....bukan selalu kitorang jumpa cam nie ...paling kerap pun sekali or dua kali setahun ajer ....and adik pompuan aku tu plak tak akan balik Xmas nie kata nyer since dia baru start kat tempat kerja baru ...so, next full family gathering will be next year le gamak nyer ....

3 comments:

fendifid said...

Seronok tgk semua ada berhappy sambil makan food yg mantap sumer.yang jane ordered tu my fav.

Liz Duan said...

it always great having all around the dining table...

Ejin said...

memang pun ...but sekarang nie jarang2 sangat our family full korum ..mesti ada org missing hehehe ...