Sunday, November 28, 2010

Suka Ria di Sunway Lagoon

Actuallynya dah berbulan bulan or maybe years EJ dok nyanyi nak pi Sunway Lagoon. Biler aku dengan Fid bagitahu yang dia dah pernah pergi situ dia tak percaya. Mana taknya masa tu dia kecik sangat lagi. Umur dia 5 tahun kot masa kami pi dulu. Aku dengan Fid malas nak layan Sunway Lagoon tu sebenarnya sebab harga melampau mahal tak munasabah kengkadang biler difikirkan. Tambah pulak Fid bukan adventurous sangat nak naik ride sumer tu. Kalau pi water theme park pun layan berendam saje. Slide sumer dia tak minat.

Setiap kali Ej buka mulut dok mention Sunway Lagoon kami cakap...periksa dapat no 1 baru kami bawak. Punya la bersungguh dok cari alasan tak nak bawa dia ke sana. Tapi biler EJ showed her hard work mentelaah study for her exam and dapat naik stage ambik hadiah baru baru ni terpaksa (Tahap Cipan malas nak pergi tempat tu...siap cakap terpaksa lagi tu...kah kah kah) la kami tunai kan permintaan EJ tu.

Sunway Lagoon ni kalau nak layan kena pi ramai ramai. Kalau family day ke...rombongan cik Kiah ke baru la seronok layan. My Fren dulu ada mentioned anak dia suka layan theme park. So we went sesama tadi.
Ej selalu bersms dengan Sabrina ni...nak jumpa selalu susah sebab rumah memasing jauh. Biler tahu je parents memasing ada plan nak bawa diorang ke Sunway lagoon, seronok bangat sampai tak leh tidur semalam.
Sementara aku dan member pi simpan barang dalam loker, layan dulu dry park. We paid Rm60 for adult and Rm48 for kid untuk 3 parks. Dry, water and wild life. Kami tak pi langsung yang wild life tu. Dry park pun layan kejap je.
Sebab tu I said mahal melampau sebab kami cuma layan water park je. Yang dry parknya boring.




Masa Ej and Sabrina dok leka tengok map tu, Mamat ni berdiri belakang diorang. Pastu masa diorang toleh mamat ni buat memek muka. Terkejut badak la Ej di buatnya.
Yang Wild Wild West ni kalau kita beli All park baru boleh layan. Tak tahu la what kind of show diorang ada kat WWW tu. Kat Sunway Lagoon ni ada Extreme Park, rumah hantu dan beberapa benda lagi la. Aku malas nak ambik tahu sebab aku tak beli All Park tiket.
Sebelum naik Wagon. Kincir tu.


Sebelum tukar pakaian mandi, layan spinning pots ni dulu. Aku nyaris muntah. Perut masuk angin.
Ni kira game paling ganas la Fid boleh layan.
Sebelum pening. Lepas je naik benda ni...aku terus beli burger buat alas perut. Lepas makan je...hilang pening.
Pool untuk surfers.

Tak banyak snap photo sebab once salin pakaian mandi semua barang locked in loker. Yang ni pun aku snap sementara tunggu Fid dengan EJ siap mandi salin pakaian sebelum balik.
Ej ke mommy dia yang happy ni? Confius.
Lepas keluar dari Sunway Lagoon tu singgah ke Subway untuk dinner. Masa ni memasing kelaparan. Sedap je rasa Sandwich Subway tu. I had roasted beef. Mantap...sebab memang lapar sangat masa tu. Layannn.

2 comments:

Liz Duan said...

aku pun berkurun tak ke sunway lagoon

Ejin said...

aku pun lama tak pi sini ..tapi dalam plan, tunggu Al and adik besar sket, boleh aku jadikan diorang excuse utk aku ke sana :-)