Thursday, November 18, 2010

Cendol Durian Melaka

Masih lagi bertemakan makanan ....pas lunch kat Taragon, we all went for a stroll kat Jonker Street utk cari cendol durian for dessert!


Dah lama aku ngidam cendol nie, sebab asyik tengok gambar2 fendifid posing makan cendol durian when they were in Melaka ...


ingatkan nak ke kedai 88 yang org kata famous tu ...but tak brapa larat nak jalan ....so, we all pi this one ajer ...kedai yang betul2 kat ujung Jonker Street nie ...ujung yang dekat Red Square tu ...tak tau nama kedai ..but the building like this photo below (but note to self: next trip nie aku nak try jugak cendol kat 88 nie hahahaha)



the inside mmg cozy ...we sat upstairs ..kat bawah tu ada byk barang2 yang dijual ...i didn't bother to check sebab aim utama is to get the cendol (FYI cendol durian harga RM5 ++ while cendol biasa RM 4++)


my mum suka ...this is her first cendol durian ..sebelum nie tak pernah rasa katanya ...


dad tak order pun ..he was still full from lunch ...dia kata, apasal le anak2 dia kuat makan ...boleh dia tanya macam tu ish ish ish ....

gambar nie kena tepek kat blog ..pesanan mak aku ...bukan apa, dia yang ambikkan gambar nie hehehehe ...punya lah lama nak tunggu dia snapkan gambar ...sampai dah takleh nak control gelak!


cendol yang belum dikacau sepenuh nyer ..kitorang siap tapau balik hotel ..padahal kat bukan leh bawak durian masuk hotel hehehe semerbak bau durian kat apartment kitorang malam tu!

patung2 nie saja aku nak tepek here ...kat bahagian atas kedai nie, banyak jual barang2 toys like this ...cantekkk ...kalau anak buah aku pompuan, aku rasa aku dah beli dah aritu ...


back to kisah cendol ..mmg delicious! something yang memang aku akan cari lagi if and when aku ada peluang ke Melaka ....setakat ini saja dulu yea, yang lain aku sambung nanti ....aku nak rushing nie coz malam nie aku nak gi dinner ngan kekawan ....

4 comments:

fendifid said...

Memang mantapkan cendol durian ni. Satanemmm.

I like your father's comment tu...memang tepat lagi menusuk kalbu

Ejin said...

masa buat posting pun aku terliur teringat cendol tu hehehe

Note: aku ignore komen ngko yang last tu hehehehe

Liz Duan said...

suka nya dia dapat makan cendol...hilang mata gelak

Ejin said...

tu sebab tunggu mak aku snap kan gambar lama sangat ...jadi kelakar plak sebab tak larat control senyum! and biler aku gelak dia snap le plak ...