Sunday, July 17, 2011

Akhirnya...settle...masalah nak ke Petrosains

Dulu masa EJ darjah 2 kot kami dah bawak dia ke Petrosains...tapi masa tu dia dok main main...tak serius nak cuba and learn apa apa yang diorang pamerkan dalam tu. Lepas kengkawan sekolah dia dok cerita ceriti macam macam benda yang best dalam tu...dia asyik suruh kami bawak dia ke sana sekali lagi. Aku dengan Fid punya la malas nak layan dia...macam macam alasan kami bagi.

Dah lewat lah...mummy tak larat jalan lah...tak cukup masa lah...suruh dia cari geng sendiri lah...masalahnya Zamreen dan Nuarlin semua dah pernah pergi Petrosains ni. Fid and I sampai satu hari tu dok discuss, worst case nak suruh Bibik teman kan dia...while Fid and I lepak kat cafe ke shopping ke...LOL.

Semalam cousins Ej yang twin tu celebrated birthday yang ke 16...passtu Fid's sister dengan BIL dia nak ke Melaka...dapat idea aku offer hantar diorang ke Petrosains hari ni. Diorang semua setuju...settle masalah aku...ha ha ha.
Muka muka ghairah nak masuk Petrosains. Aku personally prefer masuk Isetan dengan Parkson daripada masuk Petrosains ni. LOL. Kalau aquaria aku boleh tahan lagi. kah kah kah.
Kat luar pintu masuk...lepas bagi syarahan lebih kurang...suruh walk in a group...teman yang pompuan tu kalau ke tandas...tunggu depan pintu tandas bagai...aku singgah coffee bean tapau ice blended dengan scone...pastu aku balik lepak kat umah...tunggu diorang call untuk jemput balik. Lepas ni nak post EJ join Nuarlin dgn Zamreen kalau ada movie plan...sebab aku malas nak layan songel EJ ni. LOL.

5 comments:

Ejin said...

semu nie cousin2 EJ and Tasha ke? Sihat sihat belaka ...

Liz Duan said...

my boys ahve been asking forever utk gi petrosains ni

fendifid said...

yes..cousins diorang ni adik beradik...and 2 of them twins.

liz...next time biler nko gi KLCC...suruh je afi jaga angah dengan adib nko boleh bershopping bagai.

Eat said...

Not bad jugak this place.. Aku x ingat dah berapa kali aku masuk..

Ejin said...

takde dalam list tempat aku nak gi LOL ...kalau Aquaria tu aku nak le ...