Wednesday, July 13, 2011

Penang Food Adventure Part 3: Dinner kat Gurney Drive

Malam pertama kat Penang kami pi dinner kat Gurney Drive ajer ...lagipun very near to our hotel ...jalan kaki dalam 5-8 mins ajer and shortcut through Gurney Plaza ....

rombongan Cik Kiah mencari makan ...sempat posing kat Gurney Drive

memang first item in the list aku was pasembur ...hahahaha dari Kuching dah aim nak gi makan pasembur ...melampau ke idak tu??? so, samapi kat area tu mmg dah tahu appa aku nak ...straight menuju ke area pasembur ....

Bemen berjaya "capture" gambar aku tengah over excited pilih makanan ...LOL terpancar kegembiraan dapat makanan ...hehehehe ...

tapi aku tak tamak LOL ...ambik cukup2 makan ajer hehehehe .....sebab last trip aku over greedy and end up tak dapat nak makan abis ...terpaksa ditapau coz too much! this time round was nice ...

somewhere underneath longgokan itu ada ketam goreng LOL sedappppppppp....nasib baik nie baru first night kat Penang, so aku masih boleh control makan ....ini jer aku makan malam tu ...


Muka2 kekenyangan ...


Malam tu Haslina ambik oyster goreng telur ...yummy ...but aku ambik telur goreng jer ....but we suspected that oyster itu yang buat perut dia meragam the next day ....

Tapi kan kalau rambang mata, and kalau lapar jgn pi sini ...too many choices yang memanggil2 ...laksa lah, satay lah...kuih muih, sotong bakar, ikan bakar ...you name it ...semua ada ....ketamakan akan terserlah LOL ...kak long, fend ...biler nak gi sini????

4 comments:

fendifid said...

aku kalau pi penang jarang makan kat gurney drive...kalau nak makan pasembor aku gi padang kota lama.

Ejin said...

Padang Kota Lama tu area gerai bapa Bemen ....

aku suka Gurney Drive ...byk choice ...

Liz Duan said...

aku pun jarang.....jarang jarang jarang jarang.....20 years sekali gi Penang!

fendifid said...

Liz kan dah puas duduk Penang dulu. Tu yang jarang gi sana. Ke Liz memang jarang gi mana mana pun except KL dan Bandung? lariiiiiiiiii