Friday, July 1, 2011

Aku seorang SUPIR

Posting yang di tunggu tunggu...akhirnya...ha ha ha.

Aku sejak dua menjak relax...takde kerja kat rumah ni...semua urat saraf jadi malas...nak buat posting pun malas...tapi sebab adik beradik dah beberapa kali dok tanya...terpaksa la Abang Ngah kuatkan semangat untuk mencoret lawak jenaka untuk posting kali ni.

Alkisahnya bermula biler Kak Long dengan blurnya text message suruh Abang Ngah ke LCCT untuk menjemput bibik...pastu a day before pergi Abang Ngah tanya soalan ni.

"camne aku nak kenal bibik yang mana satu...gambar dengan biodata tak pernah bagi"

Pastu liz jawab..."entahnya...aku tak terfikir...jap tanya Duan". Pastu Duan kata kena tulis nama kat kertas...nak buat camne...itu je caranya.

So...I did and took this photo pastu WhatApp kat adik beradik...Kak Long terus call me the very next second...and as expected...we both burst into laugh...memang lawak sangat.

jeng jeng jeng...i am not trying to ejek or what not ke apa...but I was the only one holding paper macam ni kat LCCT tu kat balai ketibaan. after about 15 minutes ada sorang lagi mamat joined me.

yang sedihnya...both the bibik did not noticed me...lawak lawak...but cam ada instinct ke apa I chase both of them and shouted their names. Pastu baru bibik perasan..."supir"nya sudah menunggu dengan paper ni.

Pastu sessi balas dendam kat Liz...I straight inform Duan...bibik dah sampai...pastu I called Kak Long pulak cakap bibik tak sampai...I went and asked kat tempat pertanyaan diorang confirm all passengers from Bandung dah semua keluar...tapi bibik both takde. Suara Kak Long yang tadi meriah dok gelak kan aku terus tukar tone...cam terkezut. Aku masa tu dah menjerit ketawa dalam hati...terus off the phone kata nak pi tanya kat imigresen...kah kah kah. Lepas tu aku ketawa sorang sorang.

Patutnya cerita posting ni tamat kat sini je...tapi sebab tadi Fid baru cerita kat aku...so ada lah bahan nak tambah.

Bibik told Fid...agent kat Indonesia kata nanti kat airport Supirnya akan jemput...so masa jumpa aku...kisahnya diorang dok bercakap sesama sendiri...supirnya muda lagi ganteng...kah kah kah....lariiiiii

Pastu agent tu pesan...panggil aje supir tu Abang...patut la dalam kereta both of them dok panggil aku Abang. Masa aku WhatApp kat Liz dengan Ejin...dua dua kata aku Galak la...perasan la...Sekali masa sampai ke rumah aku masuk umah dengan Fid...both bibik cam dapat teka aku bukan la supirnya...tapi aku adalah bossnya...pastu Fid lak potong stim...the very first moment terus suruh panggil aku Bapak...kah kah kah...gone angan angan nak di panggil Tuan.

Dahh...puass dah nak gelak korang? Layannn...

Tapi nak bagi muntah pulak...Bibik tu tanya kat Fid..."Ibu...Bapaknya tu...kacukan ya? "

Tak payah la aku nak elaborate...korang sendiri mau ingat la...kah kah kah...lariiiiiiiiiiiiiiiii.