Monday, July 18, 2011

Olympic Fun Run 2011

Participated secara paksa sbb mula2nye Nisa aje, then Imran pulak nak, since kids below 10 must be accompanied, so aku pun signed up as family.. 5 actually. Arissa not qualified, but aku dragged her jugak..
Hasilnya : Sijil dari Majlis Olimpic Malaysia. Pisang ni free, tapi berduyun2 manusia, pisang aje xramai org, yg lain semua queue panjang
Ni masa tgh queue untuk ambik door gift. In total 11,000 participation!! Tapi at last, since queue panjang mcm ular, terus blah pg bfast kat McD Masjid Jamek..
Nur & Aliya (red& white) anak Abg aku & Ina, ran under Junior Female 7km.. Yg lain semua 3km aje...
With mascot apa ntah kat situ
Ni masa kat finishing line. The rule is that kalau ada 5-in-a-family, mesti ada cukup korum baru bleh habis. Sbb tu mcm kalut sikit sbb mencari ahli2 yg tertinggal.
Time nie, Imran dok nangis. Kisahnya, dia dgn Firdaus (anak Abg aku), sikit punya athletic lagi, dapat almost top 10 kot, tapi 'abang tu ckp kena tunggu family" hahah!! So Imran ni hangin lah.. bengang kat aku sbb tak dapat medal! Sabar je laa...
Ada ambulance dgn siren sikit punya kuat.. mesti ada yg injured.
Rasa aku time ni dah past 2km.. bleh tahan jugak si kecik ni. Aku dukung dia dlm 100m aje..
Ni baru lepas simpang dimana 3km bertemu 7km. Ramai dah jalan aje.. xlarat ooi!
Ni baru dlm 200m kot.. ChaCha dengan abg aku.. dia kecoh sgt nak lari laju2.. xlarat aku ank kejar.. Ramai budak2 dlm group family nih.. Yg mak2 budak pun masing2 slow loris aje.. hahaha!!!
Pelepasan oleh Shaberi Chik..Menteri Belia & Sukan.
Posing sebelum lari..
Atlit2 muda yg sungguh susah nak kontrol dlm big crowd hari tu..
Dah mcm dalam kandang.. Aku kategori P.. last sekali.
Ni first group pkl 7.30, last group 8.05. Masalahnye before group aku start, dah ada yg dah habis.. 7m in 30mins.. Camana tuh??

Sesi warm up.. Haha!!

4 comments:

Ejin said...

cayo lah Eat ...satu famili tu, even si ChaCha pun join ...impressive!

fendifid said...

Cayokkk. Bravo la ita and kids. Sungguh athletic. Ramainya orang joined activity ni. Aku x pernah tahu pun ada fun run ni. Lol.

Liz Duan said...

lama tak nampak Ina...embem sikit dr Ita...ita tu gelak je lebih dr lari

Liz Duan said...

mana Wan?