Wednesday, July 20, 2011

Macam tauhu????

Aku kepenatan tahap cipan ...since my Penang trip last month till today aku kurang rest...kurang tido ...macam2 hal ...pas balik from Penang start busy ngan PhD proposal thingy ...then busy helping mum jaga the kids ...then sabah trip (seronok tapi memenatkan) ..then sambung with packings, meetings and fieldwork ...so, not surprising semalam aku finally broke ...too exhausted! Masa sibuk collect data kat Lundu, aku dah rasa pening, loya and sakit kepala yang amat ...badan jadi sejuk semacam...and heartbeat pun can tak regular ....dah le kat opis org, sedang interview ppl plak tu ...and aku siap muntah 5-6 kali semalam ...nasib baik tak memalukan diri in the sense aku sempat gi toilet utk muntah ...start simtom tu dari pagi ...berlarutan till ptg ...bertolak balik ke opis kol 4 ptg and sampai opis by 6 ...aku terus balik rumah ....sampai rumah ajer trus naik atas and baring ...

sedar2 mak aku ketuk pintu kata my dad and my brother nak antar aku gi klinik ...aku mmg tak larat dah masa tu ....as expected kena neb ...and got a lot of medicines ....doctor kata perlu rest, and gave me an MC ...

so today, ari yang aku sepatutnyer gi fieldwork ...and ari aku sepatutnya pindah opis baru ...aku MC ...mmg takleh bangun ...badan aku mmg sakit ....last2 mak aku soh aku gi massage ...utk ringankan badan kata nye ...so, biler dah ok sket, I call for an appointment ..and buat body massage ....masa dok massage tu, tukang urut tu kata badan aku nie byk angin ...and dia kata "badan you nie macam tauhu" ....aku ingat silap dengar, aku tanya lagi "mcm apa?" ...dia jawap "macam tauhu ...manyak lembut ooo dalam isi" ....aiyooooooo tauhu????? agak nyer dia kata aku nie byk lemak kot ...lol ...aku nak marah pun malas sebab dia urut best ...tauhu pun tauhu lah ....

biler aku check balik diary aku the last two months, baru realised padat nyer jadual aku selama ni ....

may '11 sibuk jaga exam, then marking
Jun'11 gawai ..then penang trip and phd thingy
July' 11 meeting, packing, sabah trip, fieldwork ...and more packing

aku tengok diary pun cam lemah ajer ...i still need rest lah .....and now that barang2 dah diangkut ke opis baru, kena unpack plak! sibuk lah tauhu sorang nie nanti ....

sekian ...si tauhu nie nak gi makan ubat and tido lagi ...

2 comments:

Liz Duan said...

he..he..he...lemak lah tu dia indicate as tauhu...kena convert jadi muscle ..
get somne rest lah jgn overdo kerja kerja ni...

fendifid said...

Not enough rest and exercise...tu yang jadi tauhu.
dok makan jalan makan jalan.