Thursday, July 21, 2011

Pindah Opis

Macam yang dah beberapa kali diceritakan di sini, aku kena pindah opis ...building baru fakulti kitorang baru siap ...maka sibuk le mengemas barang2 untuk dibawa ...pastu nak kena tapis2 plak, barang2 yang tak digunakan, barang2 confidential (esp result and exam students) and barang2 peribadi ....jenuh berkemas ...aku lagi stress sebab dalam pada semua org dok sibuk packing, aku plak gi bercuti ...then balik from cuti aku kena pack secepat mungkin ....stressful ok!

suasana sibuk ...sambil2 tu bersembang ...i had really good neighbours kat tempat lama nie ...semua jenis yang boleh geng ..and yang penting, tak kacau aku ...but kat building baru we wont be neighbours anymore ...aku ngan Haslina ajer on 3rd floor ...tapi nanti akan dekat ngan Bemen pulak ...


Amoi nie paling cepat packing ....and paling banyak boxes sebab dia considerate ...dia tak nak penuhkan box takut too heavy utk org tu angkat nanti :-) and sempat berdrama masa aku nak ambik gambar ...


masa dok busy tu lah shredder rosak ...aku, haslina and elena konon nyer nak baiki ...tapi tak leh dibaiki ...ended up aku sumbat jer papers yang nak dishred ke dalam kotak ..sampai opis baru nanti shred ...

and siap luka masa nak baiki shredder tu ...that was when we gave up!

Tapi one thing about pindah and packing nie, jumpa banyak barang yang aku dah lupa aku ada ...antaranya aku terjumpa one album penuh ngan gambar2 aku kat UK (2005) ....aku lupa aku ada album tu ..and jumpa gambar lama LOL ...and found this list jugak


a list of baby names masa adik aku soh aku carikan nama for his second son dulu ...they ended up pilih nama Airell ...which means nobleman in Irish ...pandai tak mama dia pilih nama???

anyway, all my things dah abis dipack into 7 boxes ...3 years worth of experience, notes etc being compressed into 7 boxes ...emmmm ...pas nie aku tak nak pindah opis dah!!! tak larat nak kemas ...

4 comments:

Liz Duan said...

heii...now i remember your handwriting yg mongel mongel tu :)

Amoi...cute..i like her hair...

fendifid said...

aku masa pindah office baru ni..siap donate kotak kat orang lain...pastu barang aku tumpang kat kotak member...sebab ada la 1 plstic bag aje. LOL.

Ejin said...

mongel tu apa? tak pernah dengar ...kalau gontel aku tahu hahahahaha

nanti aku ckp kat amoi ...dia sedang plan nak potong rambut dia ...

Ejin said...

fend - ngko tak perlukan banyak barang ...ngko bukan dok opis pun masa kat opis lama ...asyik jjcm ajer kerja ngko ...