Tuesday, July 19, 2011

Short Tour

Semalam pagi I went to area Setapak hantar kereta servis. Aku malas nak balik sebab 2 jam je masa diorang ambik untuk servis kereta tu. Lepas dah settle register bagai...aku pun brisk walking pi area Sri Rampai...pusing pusing cuci mata. Yang tak bestnya kedai semua tutup. Lepas dah round aku pun berjalan nak balik ke tempat servis kereta. Masa lalu kat Royal Selagor Pewter aku tengok ramai tourist dok tunggu kat depan tu untuk pi tour kat kilang tu.

Aku pun tak membuang masa terus join sekali tour tu. LOL.
The largest mug in the world. Mug replica ni pernah di bawa tour ke luar negara pastu bawak balik ke Kilang ni.
Sebelum start tour...dapat 100 plus free dalam cawan pewter ni....sejuk bangat...sedap. Dah la reason utama aku masuk join tour ni sebab nak tempat beraircond...masa tu aku kepanasan. Rezeki rezeki...he he he
Antara replica yang di buat dari timah.
Mesin lama untuk ukir pewter
Patung anak kepada founder Royal Pewter ni.
Pemandangan di kilang.
Perhiasan duit.
Piala F1...Royal Pewter ni dapat hak untuk buat piala F1
Antara barang yang dijual di galeri...mahal mahal dan banyak yang cantik cantik. Tourist yang banyak memborong. Lepas dah tour...aku terus ke pusat Servis kereta tak jauh dari situ...kereta pun siap ngam ngam je masa aku sampai.

3 comments:

Ejin said...

adik aku dulu kerja kat Royal Selangor ...ada gak dia beli a few items, esp as present to my parents ...mahal lah, but he has staff discount ...ashtray kecik ciput pun RM200 plus2 ...

fendifid said...

Mahal sebab material fr UK kot. Local timah for local used katanya.

Liz Duan said...

ohh ye raw nat dr UK ke? patutlah aku selalu pikir mende lah sinonim dgn msia tapi mahal gedegang