Saturday, July 2, 2011

Aku seorang carpenter

Tak sangka aku ni multi talented...kah kah kah...sendiri bakul masuk...sendiri angkat.
Sofa kat umah tu dah makin lendut...nak duduk pun tak selesa...masa kenduri kat umah kakak Fid...nampak biras aku repair sofa dia...and it gave me idea to cedok and do the same.

Aku pun roger roger Nuar tanya dia ada tak peralatan pertukangan...selepas explain explain my mission...bukan peralatan pertukangan aje yang dia ada...barang barang macam plywood dan canvas pun ada jugak...rezeki rezeki.

Maka berjanji lah kami untuk project membaiki sofa...aku pi Pandan Indah ambik barang barang...bawak balik...ukur apa yang patut...gergajikan sikit plywood tu...biler Nuar sampai umah aku...kami sama sama siapkan....takde lah besar sangat projectnya...tapi hasilnya meletops.
Yang kepingan kuning cair tu...lepas tu letak balik kusyen dia...terus sedap balik duduk kat sofa tu...macam baru. Melepas la angan angan Fid nak sofa baru...kah kah kah. Nuar kata 10 tahun pun boleh tahan lagi...Fid was like "TIDAKKKKKK"...ha ha ha

Thank you Nuarlin...you're da'bomb.
Dulu pernah keluar kat tv pasal kueh Gandus ni...tapi baru minggu lepas je dapat rasa. Siap kena beratur masa beli kat Pasar Datuk Keramat. Kueh ni campuran tepung, santan dan kelapa parut....pastu dalam dia ada inti nenas. Kena makan masa panas panas...biler dah sejuk...kureng.
Cara buatnya...masukkan tepung separuh kat acuan tu...letak nenas...pastu tambah tepung sampai penuh...dah masak yang bawah...terbalikkan untuk masak part satu lagi.
Aku geram la dengan budak comel ni...aku rasa nak gigit pipi dia tu. Ciri ciri dan bakat berlakon dah terserlah...dia gigit tangan tapi nampak cam expresi takut takut. Biler Lizdu nak bawak dia ke KL ni???

4 comments:

Liz Duan said...

Anak cape comeiii cangat tu he..he...? Baru letak plywood gitu dah ngaku carpenter??? Malasss akak... Kau ni rojak lah postg jenuh nak komen kena switch fr one topic to anoither...kuih tu tak erti lah aku kuih apa, rasa ada tgk tv

Ejin said...

comel nyer Aariz ....such a long way from masa dia lahir dulu ...tak sabar nak jumpa budak comel nie ...nak cubit2 pipi dia LOL

yang tak tahan tu ngaku carpenter tapi semua alat2 pertukangan takde ...camne tu??? beli baru ajer weiiii ...

fendifid said...

at least i made an effort untuk buat sendiri...ha ha ha...tak main order orang je buat.

Liz Duan said...

yo lah yo lah