Saturday, May 23, 2009

All the way from London

Lepas tengok TV, before i go up to the room aku jenguk keluar balik langsir. Normal routine nak tengok-tengok luar kejap seblum tidur. Suddenly I spot something was hanging on the gate. Berbungkus dengan plastik. I quickly guess my neighbour letak something from surau ke or jiran lain nak bagi kad kahwin ke. So aku pun keluarlah nak ambik.

Bila aku ambik plastik tu...it was actually bubble plastic. Dok di bungkus macam sampah. Aku terus nak naik angin ingatkan ada budak nakal saje gantung plastik sampah kat gate aku. Aku pun main sentap je plastik tu. Tengok tengok ada kotak. Pastu aku perasan kotak tu ada flag UK. Terus tak jadi marah tapi jadi ghairah...kah kah kah.

Terus kelam-kabut buka. Rupa-rupanya souviner all the way from LONDON. YES...LONDON mari. Aku dok ingat kalau ada souviner from London pun akan dapat nanti from Ejin bila dia ke London buat research. Tapi itu tinggal anganan sajakan ejin kan. At least sampai economy pulihkan. Sedih...uhuk-uhuk. Pastu plan nak ronggeng ke London pun terus tinggal sebagai impian yang tak kesampaiankan kan kan kan. sedih lagi...uhuk-uhuk.

Jadinya souviner ni sangat mahal harganya untuk menutup kesedihan for time being. So adik-beradikku dan kawan-kawan sekalian....SILA LA JELES. kah kah kah.






Ada member aku last month went to London and he met Mozaque. Classmate Kak long kan. Souviner ni from both of them la. Aku tak sanggup nak tengok facebook diorang. Makan hati je tengok gambar diorang beronggeng kat Europe. oklah...boleh tidur dengan lena malam ni.

2 comments:

Ejin said...

ngada!!!!

Aku pun makan ati biler dapat tau projek tu cancel sebab kegawatan ekonomi ...sedih da pilu masih menyelubungi ku semalam ..punya le beria nak kembali ke kampung halaman tercinta...dah le aku dapat brite sedih pun semalam petang ...maka malam semalam masih kesedihan!

Liz Duan said...

aku tak berapa nak paham...org bagi hadiah ke posto hantar?