Thursday, May 14, 2009

Seminggu jadi pelajar ...

Hai...bertemu kembali kekawan...aku lama menghilang sebab sibuk. Kan aku pernah citer dulu yang aku kena attend courses kan ...well, the first module of the course started last monday...dan lecture plak setiap hari from 8.30 to 5.00 and monday depan ada exam ..so faham2 je lah, aku aim to be a top student, so kena banyak buat kerja le (hahahaha katanya!)...bukan nye joli tak ingat dunia macam kiter dulu (walaupun masa tu yang paling happenning pun Kompleks PKNS and junction!). Anyway, just a short posting to show you guys apa yang aku kena lalui this one week as a student ...

Aku lapor diri last week - before aku ke KL. But lecture start minggu nie. Cian tau aku, dari fakulti aku, cuma aku sorang yang pi...macam kera sumbang aku mula2...now dah ada geng! Bukan apa, course nie banyak kena buat discussion, role play dan apa2 yang team work lah ....so, kena ada kawan ...sib baik jumpa org yang sekepala ...yang buat kerja and ok lah ...and lecturers plak asyik2 nak discuss, discuss, discuss ...and yang today punya lecturer plak dah tau nama aku ...kena le jawap secara paksa-rela ....sket2 apa pandangan dari sudut sains sosial (aku le tu sebab aku sorang je dari sains sosial) ....



See this picture here - well kat dewan kuliah nie, meja dia cantik! Siap ada tempat untuk letak handbeg lagi tau ...kiter kat A-Levels dulu hampeh kan (or bak kata Fendu, hampagas sesangat!). Bukan apa dewan nie agak baru ...so facilities pun ok...aku kat Newcastle pun meja tak semegah nie ....

Nie plak gambar benda2 yang perlu ada atas meja aku untuk menjamin tahap kebosanan dan kemengantukan berada di tahap minima ..first kena ada sweets & asam, then kena ada air, mana le tau kot2 tercekik gula2 kan ..then, kena ada shawl sebab dewan sejuk ...kang mengeletar plak! and last but not least, my course files, notebook and pen ...barulah lengkap persiapan sorang pelajar tue nie hahahahaha ....




Nie adalah pemandangan sekitar kampus ...on my first day, aku tersampai kol 8..so, malas nak masuk awal (kang org kata beriya sgt le plak nak belajar), so aku ronda2 kampus dulu ....kat kampus nie ada tasik buatan yang besar yang selalu digunakan untuk aktiviti sukan air like kayak (aku try sekali je kayaking - not my game!), ada pusat bowling, ada tempat karaoke, snooker, golf course yang lengkap ngan Clubhouse and swimming pool. And kami juga ada "jambatan cinta" ...well, jambatan je but since org dok dating or lepak kat sini, ramai yang gelar this place jambatan cinta ....tak percaya, masa petang2 jalan le kat area nie...sure nampak ramai couple2 dating ...terus kak long ingat zaman muda remaja kot lariksssssss!

5 comments:

Liz Duan said...

wow...yg penting handbag tu vass he..he..he...jambatan kite "titian kasih"...ade lah bunyi ala ala seni gitu....aku kalau kena belajar balik mahu corot....menanah!

fido said...

eh! ko 'sekolah' kat maner lg lak nih??? bravo beb!! make sure ko dpt no 1 erk?? ahaks!! nanti aa ko ubi rebus & pengat pisang... klu classic kopitiam kiter tu bukak balik ler!!

Ejin said...

fid, aku diwajibkan utk attend a course untuk belajar cara2 mengajar etc and ada exam segala le...courses yang dibuat hanya pada waktu cuti, hopefully next year aku graduate...buat kat uni jugak with lecturers from this uni and other uni kat msia le...first day bosan, but then it's getting better.

aku dok terbayang2 pengat and ubi tu masa kat Island Red tu!

fendifid said...

berpinau kepala otak aku tgk lecture hall dan sewaktu dengannya

Ejin said...

taapi kalau tgk classic kopitiam, bowling alley dan sewaktu dgn nya, sure jantung dup dup kan hehehe