Monday, May 11, 2009

TG'S Cendol ...satanem

Sebelum ni biler nak hantar ejin ke Setapak sesat dok pusing pusing kat MRR2 tu. Sekarang aku dah master. Since EL hari ni sebab keta buat taik, aku dgn fid ke LHDN wangsa maju untuk clearence kan account. Kena lagi bayar...beberapa ratus sebab ada yang tak habis bayar untuk cukai tahun sebelumnya. Hampagas betul. Dah lah keta tu dok telan nak dekat RM1K.

Ok, back tu the sesat story. Now dah tak sesat dah. From JJ Wangsa maju or from my house or from anywherela...sap sap soi je nak ke Danau kota tu. Bangga je nak bagitahu...kah kah kah.

Since dah master pasal jalan, masa fid dok nyanyi kata lapar aku buat dek je sebab aku memang dah plan awal lagi nak ke Classic Kopitiam lepas urusan kat LHDN tu selesai. Bila sampai je kat Danau Kota...kisahnya kedai Classic Kopitiam tu tutup lagi. Pastu ada notis kata tutup sementara untuk renovation. Kalau tutup terus melepas la nak makan pengat pisang, ubi kayu rebus dengan lempeng kelapa. Hampagas. Tapi ejin kalau nko nak makan pengat pisang nko pi je kedai kopitiam kita opposite classic kopitiam tu. Aku nampak ada jual tapi tak tahu la sedap ke takkan.

Akhirnya dengan frust kami pi ke TG's Chendol. Memang masa pi classic kopitiam dengan ejin dulu ada ternampak bistro ni. Nasib baik sedap cendol dan rojaknya. Boleh repeat la.


Cendol pulut + kacang merah. Sepatutnya kena order cendol special TG's baru lah beriah ada jagung, nangka, buang kabung dan macam macam lagi. Cendolnya sedap sebab tak manis sangat. Just nice and santannya terasa lemak. Lisdu pi main jauh jauh. Brown rice tak match dengan cendol. lariiiiiii.


Nasi Ayam hainan. Nasi dengan ayam dan sayur togey ok...cuma cilinya masam sikit. Aku siap sound kat owner tu biler dia tanya aku How was the chicken rice and rojak. Buat apa nak menipukan. At least kalau betul masam diroang boleh improve next time.

Sape la yang tamak ni dah semangkuk cendol di balun dok order lagi air sirap bandung cincau. Nampak tak kepekatan sirap bandung ini? sangat sedap dan manis pun just nice.

Ini adalah the champion...kalau pi lagi aku akan order lagi rojak ni. Sedap. Rojak ni kuah dia cili merah style macam kat Alor Gajah Melaka. Aku siap text Ejin masa tengah menikmati rojak power ini sedangkan dia tengah keboringan dok dalam class jadi student. he he he

5 comments:

Liz Duan said...

ape TG ni? as in TGI ke?
sebok nak cakap secuit pasal brown rice aku...he..he..he..uwek..uwek

Ejin said...

Fendu memang! Sms kat cendol sedap ...dah le aku dok teringat Classic kopitiam tu ...and dapat plak sms masa aku dok ngantuk kan main lagi ...saja je le tu bagi aku jeles!

But aku datang june nie, gerenti akan ajak adik aku ke Tg's Cendol!

Ejin said...

hahahaha dah expert jalan ke danau kota rupanya ...masih terbayang2 cam mane kiter ronda2 malam tu sebab nak cari jalan kah kah kah ...macam jauh benor!

fido said...

Ejin - cendol nie plus the rojak campur - mkn sekali ngn ubi rebus aku & pengt pisang ko ari tuh!! perghh... malatops!!

Ejin said...

malangnye kedai ubi rebus ngko and pengat aku tu dah tutup! i hope dia mmg betol buat renovation - jgn tutup terus udah le