Monday, May 4, 2009

Kena jadi pelajar plak!

Nama aku telah diforwardkan untuk menyertai Kursus Postgraduate Diploma dalam pembelajaran & pengajaran -dan pagi tadi kami telah diberi satu taklimat ...rupanya kursus nie ada 7 modul (21 jam kredit) and siap ada exam tu! It's a professional development course. Matlamat utama is to ensure continous learning and upgrade the knowledge and skills of lecturers. Lama aku dah tak belajar cam gini ...and yang agak berat tu, syarat2 untuk lulus is that you must have a satisfactory attendance (hahaha cam tau2 je niat nak ponteng), assignments etc kena siap, exam kena pass with CGPA at least 2.5 ..and siap ada teaching practice di mana masa kuliah kelas aku (nie tahun depan masa modul 7), akan ada 2-3 org penilai masuk untuk buat penilaian ....sure aku gabra nanti! kang terjuih lagi le mulut aku bila nak kontrol ayu...

Kursus akan bermula minggu depan, modul satu selama 1 week ...after every modul ada exam plak! and modul 2 dan 3 pada bulan jun ...modul 4 pada bulan ogos, modul 5 & 6 pada bulan disember ..semuanya akan dilakukan masa cuti, makanan disediakan i.e. minum pagi, lunch dan minum petang...dia bodek kami ngan makanan ....namun aku tetap sediah sebab makin kurang le chances aku nak joli ke luar kawasan Kuching...and makin kurang le input aku kat blog kiter nie nanti ....jangan panggil aku haus plak kah kah kah awal2 aku bagitau ....tapi yang best nya akan diadakan majlis konvo secara grand selepas tamat pengajian nanti ...siap pakai jubah beb! Merasa lagi lah aku pakai jubah konvo nie ....tapi tahun depan le gamaknya ...

so, next week bila ke KL aku nak joli puas2!!!!

6 comments:

Mard said...

slamat jadik student smule... hehehe...

Ejin said...

student masa cuti weiii ...bila lah aku nak ronggeng kalau cuti ada kelas! huhuhuhu

fendifid said...

mard...10hb nko mai KL ke? Ejin nko kat kl sampai berapa hb? maybe korang boleh jumpa for coffee untuk berkenalan.

Ejin said...

haaaahhh kan..aku sorang je yang belum pernah jumpa mard ...tapi aku sampai kl fri, saturday tu joli, sunday kol 2 balik kuching ...mmg flying visit

Liz Duan said...

ejin, congratulations....kau pasti flying colours as always...just make sure duan kata jangan demam mase nak exam ...ok, kang tersangkut lagi sape nak tanggung...
by the way, kau datang tak kahwin darling ni?

Ejin said...

kah kah kah ..masa a levels tu mmg demam tahap cipan la! Ingat plak si duan ...

Pasal wedding darling tu, aku belum boleh bagi komitmen lah, sebab ujung bulan or early jun mmg aku kena pi KL..but tak sure bila..so, kalau aku ada masa tu aku akan datang ...but apa2 pun pls thank aunty bibah for inviting me...ingat jugak dia kat aku ye...hehehe