Thursday, May 7, 2009

EJ's School Uniform

Recently EJ was selected to become as a librarian. Kalau in malay di panggilnya Pengawas Pusat Sumber. As a librarian, the uniform would be white scaft or tudung (jadi pengawas kena tutup aurat katanya), long sleeve white shirt, red tie and skirt.

Since she was appointed in the middle of the year she actually can continue wearing the normal baju kurung. But EJ dok nyanyi everyday that she wanted new uniform. Nak eksen lebih la tu. Malas pak ngah nak layan. Tapi Mommy dia yang baik hati belikan la jugak. Habis duit pak ngah jugak....kah kah kah.
Itu pun sebab she got straight As for her mid term test with most subjects > 90. Kena train sikit budak budak ni if you want something then you work for it la kan. Kena tunjuk usaha sikit. Kalau tak nanti banyak lemak. We as their parents jugak yang susah nanti.




But on Wednesday she has different uniform for her Tunas Puteri. Aku cukup tak suka uniform ni. Masa time kita dulu tak la sehodoh ni unifom untuk Pandu Puterikan kan kan. Sib baik EJ tak baca blog setiap hari. Kalau dia tahu aku tak suka baju ni mau dia tak nak pakai nanti. Pak ngah jugak yang susah.

6 comments:

Mard said...

1. comel nye EJ dalam uniform baru... hehehe.

2. yup, didik anak kene dari kecil. hopefully, dah besar mereka akan jadik yg terbaik walaupun ada yag tersasar gak... Nauzubillah.

3. baju tunas puteri tu, tak tau le sape nye idea letak "corak" hodoh tu... if the cloth is plain, cantik le gak. hehehe...

Liz Duan said...

ye lah cute dia pakai tudung "tut"...he..he..he..librarian bukan pustakawan ke?..about baju tunas puteri tu , ya la...suka hati dia ajer buat uniform...ade ke pasukan tunas puteri ni utk sekolah emnegah or org besar...macam scouts kan universal

fido said...

yeahh... damn proud of her coz aku tak tepikir lak cikgu dia nk bagi responsibility kat dia. Ye lah.. dia kan 'si pe-meriah suasana' kat kelas!!! Few times dah aku g sek sbb nak hntr smth kat dia & of course g opis ler dulu kan... aku terjmpa cikgu2 yg bukan ngajor dia.. tp kenal dia. Aku risau gak- so aku tnya ler cemana cikgu2 tu bolh kenal dia? Dia ramah & very helpful - kata derang! welll... surprise, surprise!!!

fendifid said...

peramah dan helpful tu waris dari aku la tu...tetibanya aku ni kan. he he he

Mard said...

like father like daughter...
hehehe...

bapak dia dulu, tanye 1, jawab berpuluh-puluh...hehehe...

Eat said...

mmg kena pakai tudung ke ej tu?