Saturday, May 16, 2009

Transformasi

Petang nanti ada majlis pot luck kat rumah member fid CT K Sempena AF final la. Since fid yang kerja, Aku jemput khas chef terkenal dari Negeri Sembilan untuk melakukan mengambil alih tugan melakukan transformasi. Saje ambik AF7 punya tagline

Hari ni chef mentransformasikan benda benda di bawah ini. Malas aku nak sebut satu satu. Korang tengoklah sendiri. Kalau ada benda yang korang tak kenal, my advice is tak payahlah korang susah susah nak mentransformasikan diri menjadi chef tapi kalau teringin ke mengidam ke nak makan benda ni pergi je lah cari restoran.


Barang barang sebelum di transformasikan.

Dan inilah hasilnya tranformasi yang hebat yang menghasilkan SAMBAL TEMPOYAK POWER yang maha hebat. Meletops. Ini Negeri Sembilan punya style. Takde letak segala mak nenek daun. Cuma chef tak letak petai sebab ada permintaan dari geng ratu posing yang tak makan petai. Dia sibuk nak makan "daun tenggek burung" je. Sape kah gerangannya itu? silalah bertenggek...lariiiiiii

6 comments:

Mard said...

jap... air oren twister tu, part of the ingredients ke? hehehe... if so, kene rasa ni. tak penah lagi aku rasa tempoyak "oren twister"...

huishhh... aku if tempoyak dok ada, laju je nak tambah nasik. hehehe... lupe segala diet-miet

Ejin said...

Tajam mata u mard...aku direct tengok end product, tak tengok ingredients!

Mard said...

neh, i'd like to have your present address

fendifid said...

oren twister tu lah yang paling penting sekali mesti ada...dengan cuaca panas pastu duduk kat dapur...oren tu lah yang mustahk sekali untuk menghilangkan dahaga dan memberi tenaga kepada chef.

Ejin said...

hahahaha lawak le chef nie! Assistant chef yang kecik tu takde ke masa chef pitt masak nie?

btw, mard mintak add siapa tu??? nak tempoyak Fendu ke???

*SaFriNa* said...

salam,

kak saya safrina dari UPM.asal dari seremban.akak ade highlight pasal daun tenggek burung dalam post ni.

mmg akak makan daun ni ker?

safrina_upm@yahoo.com