Sunday, May 17, 2009

Pasu Sarawak

Semalam after baiki kereta (see my posting kat blog rainbow), aku and my dad pi tempat jual tanah/pasu/bunga kat Bt 5 Jalan Kuching -Serian. Bukan apa, bunga2 kat rumah aku dah lama tak terjaga. Ingat nak do a bit of gardening .... (tapi aku end up tak buat pun!)

Tempat nie is one of my favourite. Aku lupa nama this pottery place! Dia punya owner pun quite ok. Selalunya aku pi sini utk beli tanah (bukan yang sebidang tu - just untuk tanam bunga dan segala bagai) dan pasu bunga utk tanaman. Tapi tempat nie ada gak jual pottery yang utk hiasan dalaman - like lampu, pasu hiasan, ashtray etc ...kire banyak gak tourist mai tempat nie ...one advantage is that tempat nie strategically located, and ada ample parking space...plus layanan baik from the staffs and owners. Gambar bawah nie is the area utk tanah, baja, bunga and pasu biasa dia ...prices ranging from rm2 - rm50 bagi yang glazed, but yang special sket (yang bukan glazed, and pelbagai designed) can reached up to RM70-80 depending on sizes.


Here are some of the items on sale there ...aku tangkap gambar sembunyi2 coz malu ...org ramai sangat semalam!





Yang aku beli, 2 pasu nie aje .... satu bulat and satu shaped like a boat ...



9 comments:

fido said...

Ejin- nanti klu ktorg g S'wak lgi... aku nak g naik bot seberang the sg & mkn kat kg melayu across the waterfront, erk? Ko teman aku tau??!! Dulu g dgn geng ronggeng- aku tkt nak ikut derang g dinner kat kg seberang tuh coz aku tkt ader boye dlm sungau tuh!! boley???

fendifid said...

Biler nak gi tu?? tak ajak pung?

Liz Duan said...

kau tinggal lah

Ejin said...

fid, aku tak pernah naik bot tambang tu pun...ada jalan darat ke sana, but a bit far ...kiter naik kereta aje ke sana ok ...takyah nak naik perahu!

biler korang nak datang nie?

fido said...

ha ha ha! seb' baik abg 'moncet' dpt tangkap maksud tersirat!! jom pi beb!

Ejin said...

kah kah kah ...hang gunakan blog pasu nie utk bagi hint rupe nyer! Datang je ...nanti aku cari jalan darat camne nak ke kpg seberang tu ...

aku plak baru terfikir ...kalau memasing takde duit nak pi obersea, apa kata kiter buat ronggeng dalam negeri ...aku boleh aje mai kl ...then pi le Redang ke...aku lom pernah gi sana lagi ...or pi mana2 je lah ...or johor ke heeeheheheh wat say you ???

fendifid said...

apa nko nak cari kat johor tu? better pi langkawi

Liz Duan said...

jom langkawi ok jugak...dah berzaman tok nan aku pergi sana...ejin pasu kau beli mmg meletops best nya tempat tu...

Ejin said...

ok ..langkawi it is then..aku pon tak pernah ke langkawi lagi ...fend, ngko plan2 kan lah yea ....hehehehe sebab aku tak tau biler budak cuti etc ....