Saturday, October 30, 2010

Harapan berkecai ...bagai letusan Gunung Merapi

aku lama tak update sebab aku sungguh moody 2-3 ari nie ...kecewa sebab holiday plan was ruined. my dad ada gak menaruh harapan akan dapat jugak pi, until this morning when ada 2nd letusan from the Mount of Fire ..then by noon plak Tourism Indonesia kuarkan notice about the closure of Borabudur Temple for at least one week ...and then pelajar malaysia kat area Yogya pun dah disuruh ready to be moved ...so, it really sink in ...punah harapan nak ke Yogya this coming friday ...

latest news yang aku baca...gunung tu baru start mengeluarkan lava (according to org hotel yang emel aku tu, night view lava tu sangat cantik ...can be see from laman kat hotel which is 30km south of Merapi)...and diorang pun tak pasti akan meletup lagi ke idak .... and according to jakartaglobe.com, diorang isytiharkan darurat kat situ dah ...yang aku heran, apasal lah MAS tak cancel2 lagi flight ke sana ...kalau tak cancel, burn lah duit aku huhuhuhu


(source: http://bigthink.com/ideas/24732)

Since dah sebulat suara kata we cannot go now, we all rescheduled jer to next year ...my dad kata no point pi sana now since takleh nak pi tengok Borabudur and the fact that we all pi untuk bersuka ria padahal org di tempat tu masih berduka ...before buat posting nie tadi, aku baru jer antar emel to hotel to cancel my room reservations. Hotel tu bagus, keep updating me with all news from sana ...and if i cancel now, i dont loose any money ...

tapi, aku mmg sedih ..tak terkata kesedihan ini ...tambah plak fendi jadi batu api dok cerita dia punya holiday plan ...aku terpaksa redha, nak buat camne ...bukan rezeki aku ....tapi apa sangatlah kesedihan aku jika dibandingkan dengan nasib org2 yang affected by this natural disaster kan ...apalah sangat kesedihan aku nie

(source: thejakartaglobe.com, 29th Oct 2010)

so, kalau aku meratap, meraung, kecewa tahap dewa pun tak akan mengubah anything,  but whatever pun, i tetap akan on leave as planned ..cuma destinasi jer tukar ...kalau aku hari2 pi mengadap ISetan pun takpe ...akak redha (or i will be nanti2 lah...) ...tapi tadi aku kata kat my dad, we should turn this holiday into culinary tour ...macam jalan2 cari makan ajer! sure dapat cover kesedihan ....bak kata fendi, makan kena mantap!

8 comments:

fendifid said...

Salah tajuk la posting ni...sebab takde word FENDI dalam tajuk. Dok mention my names few times. Aku hadiahkan poem merapu ni.

To Kak Dik

Kesian...Hanya simpati dapat ku beri.
Sabar...Ini lah dugaan untuk yang bergelar insan.
Redha...Terimalah ujian dengan hati yang pasrah.
Jeles...Sila la menjeles. Nantikan posting hebat nanti dari Abang Ngah.
Jeles lagi...I have been there. I know how you feel. Tapi tetiba fenfid lak yang pi bercuti. Apakah??
GGG...Jumpa nanti di KL kita gi Food theraphy.

Cikgu bagi A+ untuk poem ni.

Ejin said...

fend - ngko kena belanja aku 4th nie .. utk cheer me up! Ini arahan ...bukan suggestion tau ...

nyampah aku ...ber-poem bagai - suker sgt le tu! Jgn perasan, sekali jer nam fendi muncul dalam posting tu lah ...ngada!

Liz Duan said...
This comment has been removed by the author.
Liz Duan said...

i can imagine your frustration ejin...setahun menunggu Yogjakarta tu with its Borobudur and what not...fendi kat mana tu???wallahualam aku pun tak tahu...LOL..jahat nya kite...

jangan lah kecewa tahap DEWA...dewa dewa tak kecewa ...gelak ajer boleh refer to DEWA LOL....apa kerja aku asyik nak gelak pagi hari ni....GGG...

ok tone mahaguru keluar....sabar jelah ejin ada hikmah nya....ayat tak boelh blah...

Ejin said...

amboi bukan main lagi korang yea ...dalam dok nak console aku tu sempat lagi gelak2 ...kecik ati aku ...ciput2 jadi nyaer LOL

Liz Duan said...

mmg teruk lah dust dari gunung merapi ni tengok dlm buletin...

Ejin said...

exactly ...now cerita pasal anak Krakatao nak meletus plak ..scary!

Eat said...

Ejin, kesian. tapi lagi kesian kat org yg affected..