Sunday, October 17, 2010

Kenangan Terindah

Alamak...pembaca tegar dah tanya...kenapa blog ni sendu je lately...tak berupdate??? Sapo nak jawab? Nak buat camne kan...kiter semua bz bangat..especially Abang Ngah la kan...banyak project simultaneously kena di settlekan. Ye ke? Ye la kot...GGG. 3 minggu akan datang ni...rasanya akan sibuk ngalahkan PM punya kesibukan. Tapi takpe...Abang Ngah redah je. GGG.

Last Thursday...menonong je ikut member pi lunch...we went to Alamanda. Pi try kedai makanan Arab kat situ Sahara namanya. Member nak belanja aku lunch....ikut je la kan...diam diam sudah.
Kami berempat order Mandi Lamb dengan nescafe panas. Tapi nescafe rasa macam latte je...layann. Cam happy je member member aku ni...agaknya relief tak payah layan songel aku lagi lepas ni...asal lunch je jadi paparazzi...ambik gambar food. Ha ha ha.
Serving nampak cam besarkan...tapi sebenarnya just nice...takde la sampai ketat perut di buatnya.

Nampak cam banyak sangat nasi tu...camera tricks aje. Rasanya sedap...boleh la nak di repeat. Restoran ni ada branch kat Bukit Bintang dan Shah Alam.

Interior Restoran ni...ada ruang untuk duduk bersila.




Mandi Lamb yang sedap. Walaupun namanya Mandi...tapi lamb tu di grill kering. Takde la kuah berladung sambai banjir.
Since nescafenya rasa macam latte, 1 of my member tak puas...ajak pi lepak kat Starbucks pulak. Starbucks pun sebaris je dengan Restoran Sahara tu. I was not allowed to pay...di suruh lagi pilih mana yang suka tunjuk je katanya. Rezeki jangan di tolak...GGG. Tapi perut dah ketat...nak order pun agak agak la kan. Jangan membazir...orang kata.

Lemon Cheesecake member aku punya. Sedap.


Aku yang masih batuk...tengok je la member layan Mocha Ice blended ni...lepas dah baik batuk....aku kena la pi balas dendam beli Ice Blended ni. Teringin sangat masa tu tapi kena la berpijak di bumi yang nyata. Tak baik batuk nanti...susah...kerja dah la bertimbun sampai Deepavali nanti. What Sengepon?

Ni aku punya...layan tiramisu. Satanemmmm....camne nak buat tiramisu ni ekk??

Since batuk...kena la minum minuman panas...Caramel Machiato. Dulu masa kerja kat area Jalan Raja Chulan...every week pi layan Machiato ni. Masa tu Starbucks pun baru aje bertapak kat KL ni.
Walaupun selalu dah makan makanan arab dan minum kat Starbucks ni...tapi hari tu punya lunch THE BEST everrrrr. Aku akan merindui waktu waktu lunch yang happenings macam ni. Lepas ni semangat paparazzi aku akan terus hidup subur atau terus lemau...kita tunggu je la. Tengok camne.
The same day kan...lepas balik from office...aku terus singgah Jusco...pastu in my mind...keep thinking aku ada hilang barang...masa jalan pun tak selesa. Ringan semacam je sebab tak payah kendong laptop...pastu poket pun ringan je...sebab phone tinggal 1. Ayooo...i missed that phone la. Walaupun takde features canggih ke apa ke..tapi aku suka sangat the key pad kat phone tu. I could type sms without looking kat phone tu...kira cam terror sangat la...laju menaip sms....nanges...hu hu hu.
Tapi lepas ni nak beli Blackberry...tak nanges dah...orang lain nangis...sebab aku nak beli yang latest design tu. ha ha ha. Ok la...nak sambung buat kerja. Layannn.

3 comments:

Liz Duan said...

mmg lah happy sgt member tu tak yah melayan hang...lol...
enjoy your weeks bersantai kat rumah...be a good home maker ok....!

fendifid said...

kak long...diorang kata bosan je takde paparazzi masa lunch...sebab aku je layan diorang jadi model. kah kah kah.

Ejin said...

tiramisu is my fav ...aku tahu buat tu! I learned from my Italian friend ...nak recipe ke???