Thursday, October 28, 2010

Ke hulu Ke hilir

Eventhough hari ni tak berlaku seperti di rancang...aku tetap had a good day. Puas ke sana ke mari. Balik "office" kejap kejap check email update apa yang patut...pastu zuss zazz keluar balik. Feeling feeling macam orang buat marketing pulak dok ke hulu ke hilir. Tapi ada jugak satu perkara yang tak best...nanti aku cerita later.

Started my day dengan teman kan Fid pi buat facial. I sent her to the centre then I went to Melawati. Before that, singgah dulu pekena nasi lemak ayam kampung goreng. Sambalnya a bit masam...terlebih asam jawa la tu. Aku memang kureng sikit kalau terlebih asam ni...tapi the chicken A+. Tempat ni kat Wangsa Maju. Tempat aku sesat dulu masa nak hantar Ejin balik. LOL.

Sempat tu ambik sotong sepotong. Sambal sotong taste better so aku layan sambal sotong tu je. Lepas tu pi Melawati bereskan segala mala urusan. Lepas Fid siap facial dia kami bergegas ke hotel De Palma. Attend kursus kahwin.
Bakal Pengantin.
Pasangan bakal pengantin. Kopi kat hotel sedap kan.
Apa kerja pulak ekk pi kursus kahwin? GGG. Saja lawak basi. Fid ada urusan kat situ...aku tukang sibuk je. Mencelah sana sini. Tapi omputih kata...moral support. Masa tengah sibuk berdiscusi tu Ej called twice bagi tahu dia dah habis sekolah. Bergegas la kami ke sekolah untuk fetch dia terus aku hantar Fid and EJ pi lunch. Aku kenyang lagi makan nasi lemak. Aku balik office jap check email Kak Long...dapat je contact number Pak Ismet aku call dia buat arrangement apa yang patut.
Lepas hantar Ej ke Sekolah Agama, Check movie schedule...takde yang sesuai...Fid decided nakke Ukay Perdana...urusan kerja dia lagi. Aku driver yang setia je menemani dia. Ayat tak leh bla kan kan kan. LOL.
Siap pesan kat Fid suruh cepat cepat sikit sebab aku nak singgah pekena Laksa Sarawak kat cafe own by Deja Moss.
Nama Cafe tu Hadeeja. Simple je menu..ada beberapa item je. Laksa Sarawak, Mi Kolok, Mi Jawa, Nasi dengan daging/ayam masak hitam, rojak buah, umai dan satu lagi dish yang aku tak tahu apa entah namanya. Makanan Sarawak la tapi.

Very simple arrangement and deco. Tapi selesa.

Actually main business dia jual cake lapis ni. Corak warna warni belang sana belang sini. Sebenarnyakan aku tak pernah rasa cake lapis yang corak menarik menarik tu. Pi Kuching twice aku beli cake lapis yang simple jual kat tepi kedai tu..yang ada asam masin bulat bulat tu je. Yang looks like cake betawi.

Fid ordered rojak buah.

Mine...Laksa Sarawak. Sedapppp...boleh di repeat. Kuahnya pekat. Cuma aku tak nampak hirisan ayam dalam laksa ni. Yang ada udang 2 ekor, togey dan telur dadar di hiris.

Pelik tak rojak ni? Yang hitam hitam tu ialah red bean. Fid tak suka. Tak pasti pulak memang style orang Sarawak letak red bean dalam rojak buah ke? Ejin tolong jawab.
Yang letihnya cafe ni very the slow ok untuk dapatkan makanan tu. Aku tak kisah menunggu sebab ada banyak bahan bacaan kat situ...masalahnya nak kena fetch EJ dari Sekolah Agama pulak. Makan laju laju....rasa pun mantap tak jadi nak marah...what sengepon betul.
Sampai kat Sekolah Ej memang ngam ngam budak baru keluar. Balik umah...lepak lebih kurang...dah kena keluar balik untuk ke Wangsa Walk...tengok movie cerita You Again. Seronok bangat cerita ni...gelak tak hingat punya. Lawak habis. Memang a good therapy la kalau tengah tension. Untuk aku yang busy sokmo ni memang ngam la layan movie macam ni.
Malamnya pulak ingat nak Dinner kat Italian Cone Pizza. Nak layan baked pasta la konon. Gigih drive pi Sri Rampai...sekali sampai sana tengok building je...Kedai tu dah tutup. Takde sambutan la tu. Pelik kan...food sedap sedap tapi tak dapat nak maintain business. Maybe location tak memberangsangkan la. Ni la cerita yang tak best tu...ICP tinggal kenangan.
Both of them ni frust tak dapat makan cone Pizza...Ej terus tidur...Fid layan nasi Lemak. Kah kah kah.

Aku layan mi goreng. Tak tahu la ICP kat Selayang Mall tu still beroperasi atau tak...tapi tempat tu memang way out dari coordinate JJCM aku.

Busykan...routine aku. Dulu kerja dalam office je...now kena ke hulu ke hilir. Fun Fun Fun. Takde letih...takde stress....yang rasa cuma Fun aje. Korang tak teringin ke kerja macam aku ni?? Layannnn.

3 comments:

Liz Duan said...

kau ni ayam pun A+...songgel sungguh....aku suka rojak ...heii heaven sungguh food engkau...

fendifid said...

kah kah kah....sedap garing...rempah terasa...ratah camtu je pun sedap...layak la dapat A+

Ejin said...

nie baru laksa Sarawak ...tak macam yang ngko boh fishball tu LOL ...

rojak campur black bean??? aku pun tak pernah tengok kat sini ...