Monday, October 25, 2010

Project XY

Happy Monday semua...I was so fresh to start the week. Berkobar kobar semangat. GGG
Macam boring nak makan nasi lemak for breakfast. So I went to Ampang Point area. Nak cari something for EJ tapi takde barang yang di cari tu. Pass by Gulatis...terus feeling feeling Deepavali. Sedar tak sedar I was there sitting in a restaurant with Nasi Banana Leave in front of me. Mantap.

Sungguh la menyelera kan...sehingga menjilat jari. Tapi I could not finished the food. Maybe sebab geng lunch aku takde. Makanan sedap pun rasa kureng. Kesian aku...hu hu hu. Dah la penat dok buat project and reports since morning. Time lunch, kena sorang sebab geng lunch aku takde. GGG.

Mulanya they gave me something yang looks like otak otak...macam dalam first photo tu tapi aku mintak swap dengan ikan goreng. Mantap...good decision. Masa tengah syok makan tu tetiba je ada orang jerit dalam restaurant tu...parking parking. Terkejut beruk di buatnya. Nasib baik aku tak tercekik tulang ikan or tulang ayam. Kisahnya ada auntie vogue sorang ni dok jerit suruh anak dia pi kat keta dia...ada orang nak saman since diorang tak masukkan coin parking. Nampak cam orang kaya tapi parking pun tak bayar. Pastu masa auntie tu nak bayar kan...dia siap tegur cashier tu cakap bakul sampah dia dah penuh. Sib baik auntie ni tak masuk dapur...kalau tak trauma terus owner restaurant ni.

Sekali sekala makan on banana leave ni memang ngam. Kat restaurant tu siap ada notes...no sharing the banana leave. Maybe sebab nasi free flow biasanya. Lepas ni kena sambung buat reports...Oh God...just half a day and I am extremely exhausted. What Sengepon.

3 comments:

Ejin said...

Kisah Mamat Songgel Terlampau ....nyampah aku baca ...report konon ...report pasal movie listing ke???

Liz Duan said...

i love nasi daun pisang...sebulan sekali aku gi lunch dgn my boss kat tis one restaurant serves daun pisang...santanem it is!

fendifid said...

betul tu kak long...sekali sekala tukar selera makan kari power. Satanemmm.