Thursday, October 21, 2010

Therapy

Hari tu kakak aku bagi keropok ubi ni. Kalau dulu dulu orang biasa buat sendiri je keropok ubi ni tapi la ni jarang aku jumpa orang buat sendiri. Selalunya beli je. Aku tak berapa minat sangat keropok ubi ni. Tapi since dah ada tu...layan je la. Korang suka tak keropok ni?

Hari ni my wife had a long and tiring day. I could see her day was so stressful. Banyak kerja and benda Fid kena buat and fikir. Aku nak bantu pun tak banyak mana aku boleh tolong. Takat bagi moral support je la kan kan kan.
Ej pulak has a tiring week sebab exam. Tapi she was not stressed at all. Hari hari tengok dia cam happy jek. Maybe she was quite confident...and she is looking forward for her long school holiday. Nak pi sunway la, ice skating la dan lain lain. Itu pun kalau dia dapat maintain no 1 in her class. Masa buat revision pun dia bersemangat sangat. Cuma nampak letih la...sebab sekolah agama pun ada exam jugak.

For a small thing to cheer both of them that I can think off...I took them out for food therapy. We went to Hj Sharin Low kat Bukit antarabangsa. Ej was so happy when I told her nak pi makan ketam. Fid pulak looking forward for Kailan Yin Yong. I was excited and happy biler tengok both of them excited.

Satisfied!!!

Seronok and happy sangat tengok Ej senyum sampai ke telinga. I told her I will order ketam size besar untuk dia seorang. Nasi pun dia tak nak. Fid pun ratah lauk dan sayur aje. Aku je sorang yang makan nasi. Fid dengan muka penat...ha ha ha.

Tak sabar sabar EJ nak layan Ketam tu. Ketam tu sampai last sekali. Masa kami dok makan lala dan sotong...dia dok nyanyi biler la nak sampai ketam. Biler waiter hantar je...terus bersorak kegembiraan.

Dia dok cukai drinks mummy and daddy dia...ada ke dia ordered teh bunga pastu dia tak minum...rasa pelik katanya.

Bersungguh dia layan ketam ni.

Lala Kam Heong. Sedap bangat. Aku suka masakan jenis ni guna udang kering, kicap dan daun kari.

Tak ingat apa namanya....tapi sotong goreng dengan kicap dan cili kering. Mulanya ingat nak order butter prawn pastu rasa cam nak try masakan lain. So we ordered sotong ni. Tak rugi order yang ni sebab satanem.

Kailan yin yong...fav aku and fid. Sedap meletops. Tertanya tanya camne diorang masak sampai sayur ni crispy and hirisan ikan masin tu memang menambahkan kesedapan sayur ni. Sila la cuba. Not to be missed kalau datang ke Restoran Hj Sharin Low ni...Banyak macam ni...Ej makan sorang je.
Tapi aku tetap frust sebab ketam ni supposed to be accompanied dengan roti putar yang sedap bangat. Masa order tu aku siap mintak extra roti...tapi roti tu takde...waiter tu kata tepung roti yang diorang ordered tu tak sampai lagi. Frust nyaaaa.
Kena la datang lagi untuk makan roti pulak lepas ni. GGG. Lega and happy sebab Fid and Ej enjoyed their dinner. Puas Hati rasanya dapat cheer up kan diorang dengan food therapy. Ok...tu je nak crite.

10 comments:

Ejin said...

food mmg mantap ....muka EJ tu mmg priceless ...nampak sangat dia happy dapat ketam :-)

fendifid said...

fav dia...layannnnn...token for her hardwork doing her revisions. Surprisingly dia tak complaint pun..malahan bersemangat buat revision.

Liz Duan said...

that ketam is huge ....aku suka jugak therapy gini...bila fendu nak belanja ni :)

fendifid said...

Kak Long...kena la sabar tunggu turn aku...sebab next...Ejin dulu...GGG.

Ejin said...

LOL pandai lah fendu ...si GM Kuantan belum belanja aku lagi lah ...aku tunggu GM tu belanja aku ...

fendifid said...

Dia dah belanja la..masa kat kuantan...nko takde...too bad...he he he

hazel said...

bila la abh nuar nk buat suprise therapy gini kat ibu lin..hahahah one of my list tuuuu...im wish..apakah???

Liz Duan said...

datang ajer kuantan akak belanja... fendu mmg ngelat ehhh

Ejin said...

Planning for Kuantan Trip in 2011 ..hahaha tahun 2010 dah nak abis dah ...so, kena tunda tahun depan ..

fendifid said...

ha ha ha...ngelt katanya...GGG