Monday, December 12, 2011

Field trip Part 1: Pekan Lundu

Macam aku kata kat my last posting, a week ago aku kena temankan students gi field trip ..it is for one of my classes ...dorang kena aplikasikan teori2 yang dipelajari dengan keadaan sebenar on the ground ..plus depa nie jarang kuar kelas i.e. jarang ada trip ..so, i decided to be good and buat trip nie utk dorang ...

Meet up kat uni at 7.30 am ...keadaan cuaca begitu hampeh sekali ...ujan pulak ....but ok lah, ku gagahi jua walaupun jeans basah kena ujan masa berjalan ke arah bus ...perjalanan Kota Samarahan ke Lundu about 2 jam ....9.30am sampai sana ....students were going at different directions, mengikut kehendak tajuk kumpulan masing2 ...aku, Bemen and Chris pulak gi makan (previous posting) ...tapi sempat gak posing2 kat pekan ....

suasana kabus menyelubungi Gunung Gading at the background

skema kan dorang nie posing? LOL kelaparan mencari breakfast

Plan mula2 nak breakfast roti canai, tak jumpa kedai pulak, kedai yang satu tu tutup (kecewa aku!) so last2 breakfast laksa jer ...sambil2 tunggu order wajib posing ...

menunggu order

ambik gambar sendiri pun jadi lah ....btw, this is a day before he becomes a father - congratulations to Bemen on the arrival of lovely baby Tiffany Wong :-)

Lundu nie pekan kecik jer ...my students were supposed to observe the situation kat sana ...and to relate apa yang dorang nampak/analyze to the theories that they have learnt. Kira hands-on teaching and learning gitu ....when I see them, aku tanya le apa dorang punya findings etc etc ....it was an informal teaching and learning process ...

aku sibuk menerangkan benda, Bemen plak sibuk ambik gambar!

gaya macam cikgu pengiring masa lawatan sekolah LOL ...sedang sibuk bagi instruction maaaa

anyway, kami kat sini 2 jam setengah ajer ...coz we need to cover Pekan Sematan jugak ...so, meet up kat bus station by 12.30 untuk ke Sematan .....

 satu bus penuh rombongan Cik Kiah nie ....Chris dilantik sebagai tukang kira pelajar, takut ada yang tercicir LOL

before tu sempak ambik gambar ramai2 ....semua kat posisi yang sama, and yang nie ntah snap yang ke berapa tah ...muka pun tak larat senyum LOL

mana lecturer nya?


7 comments:

fendifid said...

Aku kalau gi tempat cam ni day trip sanggup. Kalau stay sana...kena pikir byk kali. Tapi time student ok la...kot. Time handbags banyak ni yg leceh kena pikir keselesaan.

Liz Duan said...

cantik rumah Mulan....dulu afi kalau nampak tokong dia tanya tempat apa tu, aku jawap rumah mulan....excited dia....
aku cari lecturer hilang kat last pic tu tak jumpe jumpe sampai sekarang...must be very d comel lah kan?....jab nak cari lagi sekali ....

bemenwong said...

Haha, a very nice trip!!!

Ejin said...

ehhh aku suka kartun Mulan tu dulu ....hehehehe tapi tak pernah pulak terfikir rumah Mulan LOL ...

Eat said...

Seriously Ejin, kau tak gaya student langsung.. esp dlm bas tu. Sure ke students semua nampak kau tu? LOL!

fendifid said...

Ita student cuma dengar suara Ejin dgn nampak sipi sipi mulut terjuih dia je dah cukup.

Ejin said...

dengar suara aku berkumandang, dorang dah tau lah weiiii ....dah trademark ...macam ngko punya trademark gelak LOL ...dah pi Azira???