Friday, December 16, 2011

Salam Jumaat semua ...

Sedar tak sedar dah Jumaat ...esok dah hujung minggu ...and after that I only have 3 working days ajer coz I'll be having my year-end leave daripada 22nd till 3rd January ....ingat nak sambung lagi tapi masa tu students exam pulak ..malas nak ambik cuti ..apa lah guna nya cuti if kat rumah masih kena marking etc etc ....this year aku still ada 17 days leave untuk dicarry forward ke next year ...aku ingat dah banyak aku ambik leave rupa nya banyak lagi yang tinggal (20011 aku ada 30 days leave + berbelas ari carry forward from 2010) ....

so, apa aku nak buat ngan cuti yang banyak tahun depan????? kalau ikutkan ati (tanpa mengira ongkosnya) aku nak travel dan travel lagi .....tapi macam le travel tak guna duit kan ....nie pun aku dalam dilemma ....nak gi Taipei early next year (before March) tapi at the same time nak save duit ...ingat nak pejam mata and just buy the tickets tapi kang dok ingat CC tak berbayar ...adoiiii trauma tau ...it is like, so near but so far away ....so, sementara masih ding dong nak buat keputusan, kiter buat apa yang selalu relieve stress ....jeng jeng jeng ...apa lagi Makan Makan dan Makan lagi ....lol

yummy custard cream puff ...aku dah jumpa satu kedai yang puff custard nya delicious 
(kira a new discovery lah)


and my new favourite ...red bean bun from Lof ...fresh, soft and yummy, especially dimakan ngan nescafe panas ....loave nie besar, bukan untuk dimakan sorang2

and aritu biler dapat tau abang ngah nak balik kampung after 16 years tu, mula2 aku dok ingatkan my all time favourite food kat sana ...one staple food for me during my student days is cheese and onion pastry ...adoiiiii sedap nya especially makan masa panas panas ....

aku ambik from Greggs website

since Fendi yang ngada tu tanya kat mana lah kedai Greggs tu (nampak sangat mamat nie tak tau Greggs tu berlambak kat sana) ..maka aku dengan seikhlas ati google, cari logo Greggs ...senang abang ngah cari nanti ..dalam pada dok cari kebab, fish & chips sume tu .....

see, senang je nak spot Greggs ..cari kedai logo biru cam nie ajer 
(gambar from Greggs website)

ok then people, aku nak gi attend seminar lagi nie ....enjoy your weekend semua ...jangan plak korang dok terliur tengok gambar cheese and onion pastry tu (LOL) - dituju khas pada peminat chhese and onion pastry iaitu Liz!

6 comments:

Liz Duan said...

dulu dia tak de jual mug tu...sedapnya..bila fendi dah confirm nak oergi ni baru aku terasa sgt cam nak pergi....kot kot abg duan baca ni nak tak buat surprise utk aku????? ha...ha...ha....jangan lah we need to save lah...

Ejin said...

Hahahaha kalau duan baca nie, jgn lupa bayarkan tambang untuk aku sekali ...aku boleh teman liz jalan jalan lol

Liz Duan said...

fendi ngarut sgt tak tahu Greggs...dia macam ada kat every street kan

Ejin said...

Silap aribulan sampai 2 kedai on one long street!

fendifid said...

Seriously...aku tak tau pasal greggs ni sebab aku peminat Kebab. ha ha ha. Nanti aku cari can tolong korang makankan cheese and onion tu.

mekjangok said...

salam jumaat,salam kenal, salam follow...