Sunday, December 25, 2011

Jalan Sekejap ke Pavilion

Last week adik aku Izal datang KL bawak mak aku follow up check up kat HUKM. Lepas selesai semua aku ajak datang ke Keramat tido semalam. So esoknya lepas breakfast kami gi jenjalan kat Pavilion. Macam biasa kena posing kat tempat wajib. LOL. Fid tak ikut sebab dia ada appointment kat sekolah.
pusing pusing tengok deco x mas dan beruang beruang yang banyak kat situ.
Lepas tu gi makan dan adik aku kena balik PD pulak secepat mungkin sebab adik ipar aku tinggal umah sorang dengan anak anak dia.

Kelmarin g layan movie kat KLCC. Crite Chipmunks tu...lawak. Ok la...layan gelak gelak.
Pastu singgah minum kat Ben's. Flat White....sejak gi Perth dulu aku prefer order Flat White dari Latte. Aku rasa coffeenya lagi strong.


We had English afternoon tea.  Feeling feeling London. Actually yang dessert Ej makan tu jugak yang paling sedap sekali. Mango and longan trifle. Sandwich yang chicken and egg sedap meletops. Tapi yang salmon tu kureng. Tart yang ada jam kat second plate tu sangat sangat mantap rasanya. Scone...plain. Scone kat coffee bean jugak terbaek.
Yang ada jam tu tartlet apa ntah. Sedap melampau.

Konon la kan nak makan velvet cake...pastu dah kenyang aku jugak kena habis kan. Tetiba lak Fid dengan EJ tak suka velvet cake ni. Pada aku sedap je...moist...Satanemm.

Biler korang nak mai KL ni...jom g English afternoon tea kat Ben's ni...harga berpatutan sangat. Tak pun kita gi Hi tea kat Hilton. Meletops.

6 comments:

zamreen said...

Have u tried red velvet at Just Heavenly Pavilion? Dok terkenang2 je kesedapannye...

fendifid said...

Belum lagi try kat situ. tengok tengok je cake cake yg tempting kat situ.

Liz Duan said...

Sian kita tau ada secret recipe aje...seminggu 3 kali..sampai dah no more a secret to us...sian kan???

fendifid said...

Sib baik secret recipe tu sedap. Tekak london aku ok je layannn. Lariiii.

Nko kena g hotel la hi tea layan dessert and pastry.

Liz Duan said...

i am not into manis manis sgt ni....kalau secret recipe 44 kali pergi aku tetap dgn carrot slice...sekrg ni dah tak makan dah brownies walnut tu...aimran aje every visit dia try lain2..aku rasa dia dah cover semua termasuk lah high fibre ha...ha...
awat posting ni tak de title?
Tadi gi strabuck nampak velvet cake tapi aku dah amik tiramisu so...tak sempat nak order...

fendifid said...

Aku pun kalau ambik dessert aku tak ambik yang manis sangat. Tapi kalau termanis sikit...layan dengan kopi pahit.