Thursday, February 21, 2013

A good Start for EJ

Tadi Ej wakil sekolah dia for Bicara Berirama and it was held kat CBN. Cam aper je kan nak type CBN pun aku rasa loya cam ntah apa apa je CBN ni.  Harap harap Ita baca posting ni. Kah kah kah.

Sekolah Ej got 2nd place. Tuan rumah johan. Siap ada pasang background song bagai sekolah tuan rumah tu. EJ bercerita cam tak puas hati je. He he. Ej kata dia Sekolah dia akan fight to kalahkan CBN nanti.
Bangga dia dapat piala tu...a good start la kan sebab wakil sekolah dapat hasil. Actually Ej was in Bicara berirama ni dah beberapa tahun tapi kat sekolah rendah apa pun tak dapat. ha ha ha.Cikgu Ej pesan suruh pergi pejabat ambik cash money pastu biler call office sekolah rendah tu...yang jawab phone tu tak tahu apa apa pulak pasal cash utk bicara berirama team ni...buat kita rasa cam hadap sangat pulak tapi being a kid...EJ nak jugak aku bawak dia g sekolah rendah dia g tuntut cash money tu. Tak koser aku.
Zara yang cam terkejut aje biler berposing. Kena paksa...tu la gayanya.

Ej told me...sekolah yang dapat tempat pertama sampai ketiga akan bertanding peringkat negeri pulak. Excited dia. Aku lak tak koser sebab sabtu ahad sumer kena datang untuk berlatih. Aku dah la weekend banyak plan nak balik PD...kenduri sedara bagai. Aku paksa EJ ponteng latihan hari Ahad baru ni. Lagi satu yang aku malas tu sebab bicara berirama ni EJ tak masuk class hari hari...ape kes? Boleh masuk University ke kalau menang bicara berirama ni tapi tak masuk class sampai seminggu apa pun tak belajar.

Persoalannya aku selalu tak puas hati kalau terlebih lebih dengan Ko Ku activity sampai berhari hari tak masuk class. Sebab pengalaman aku interview dan menginterview orang tak pernah sape pun bother nak tengok activity Ko Ku yang aku masuk atau candidate tu masuk. Aku dok kata kat EJ...aku tak pedulik apa orang nak kata pasal Ko Ku tapi akedemik jugak yang lebih penting...my own opinion la. Ej ni peel dia terover over pasal Ko Ku sampai pelajaran terabai. Stress aku di buatnya.

Korang rasa macam mana? Akedemik lagi penting ke Ko ku lagi penting. Sebab rujukan aku selalunya sample classic masa kita nak Fly ke UK. Kita bertiga yang bijak sikit dapat fly dulu sebab akedemik point ke atau Ko Ku point? cer korang jawab. Sebelum tu aku nak...lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. ha ha ha.

4 comments:

Liz Duan said...

Fendi ko mmg memacam....mana boleh belajar kena ada activity lain...activity riadah keluarga selalu biasa biasa aje lah like malls and makan...so children need to ahve other activities yg boleh stimulate deria deria lain utk pembeseran and they need to learn ...to compete...how to handle failure success...merancang and all that..my advice support the children...like when we do bowling ..i pity some of teh kids yg datang sendiri...parents tak tengok pun..anak2 sendiri cuba sedaya upaya nak pandai..tapi tak de parents to give honest opinion and all that...coach mmg ada tapi they have like 30 other students..

Liz Duan said...

good job Misha...

fendifid said...

Aku selalu rasa ko ku tu kalau ada bagus xde pun xpe. Tapi ej over...beria ia sgt sampai leka bab belajar. Tu yg aku malas nak layan.

Eat said...

Good Job Misha!

Tapi well done CBN!!!! hahahaha!!!!! Bagus dia ada competitive spirit nak kalahkan tuan rumah gitu..

Skrg ni kan percentage KOKU tu penting jgk ler..tak salah aku laa..