Monday, February 11, 2013

survival food kata Fendi

hari tu kan masa waiting for my flight, kan aku lepak Starbucks with my family ...sempat jugak aku pekena red velvet cake ...tapi tak terasa sangat kesedapannya sebab hati ku masa tu sebak hiba semua nya ada .....and a few days pas sampai sini, aku jumpa lah red velvet cupcake kat New World Metro ....apa lagi terus beli ..hahahaha my survival food kata fendi ....



tapi yang tak berapa best nya, topping is mixed with white choc ..and it is so sweet ...my flatmates tak suka, so aku balun semua hahaha but not sekali harung ok! kot kot le korang ingat aku makan 6 cupcakes in one seating ....


Masa aku gi beli cupcake nie, si Mryam beli afgan bisuits ...aku tak rasa pun (coz sibuk ngan red velvet) ...kata nya popular kat NZ nie ...but to me rupa macam cookies dipped in choc ..takpe, next time aku akan gi beli and rasa ....rasa nya, kalau makan ngan kopi panas sure best nie :-)


and alangkah kah teruja nyer aritu masa gi Sunday Market biler nampak big, juicy, fresh cherry ...terus aku beli ...and mat berbaloi ...sedapppppppppp!!!! Dah abis dah stock cherry kat rumah, this sunday kena gi beli lagi ....laju jer ngap cherry semangkuk ...tak toleh kiri kanan dahhh ...



and my latest craze ....cassava vege crisps ..giler sedap, trust me! ada macam2 flavour - my current fav adalah perisa bbq, and sour cream & chives ....kira macam keropok ubi le kan coz cassava is actually ubi kayu ....tapi sebab aku tau aku suka sgt bendalah nie, aku tak akan beli banyak ...usually one large (150g packet) jer seminggu ...and kalau abis tu kena tunggu minggu seterus nya ...kalau tak buat macam tu, sah2 muka aku jadi mcm ubi kayu rasa nya ....

so far aku tak jumpa lagi pastry shop ..nak tengok le samada they have cheese and onion pastry macam Greggs ke ...aku dah jumpa kedai kebabs (masa tu baru balik dinner so tak beli), dah jumpa kedai jual meringue (nanti nak buat pavlova) ...tapi aku masih cari kedai fish and chips ..Maryam kata ada but I tak tau kat mana kedai tu ...we plan to go there one of these days ....

I will survive on these food :-)  (aku dapat rasa kan kak long geleng2 kepala nun jauh di Kuantan)

10 comments:

fendifid said...

Kah kah kah...semua x berkhasiat. Apakah? Kat sana mesti best buat pavlova sebab fruits banyak and mesti murah. Cherry tu my fav. Leka kalau memgadap cherry.

Liz Duan said...

Cherry mmg old time favourite...one bag for a pound...puittt sini everytime beli 60 hinggit separuh kotak but quite a big kotak lah...luckily uncle fruitmonger ty sudi jual kat aku separuh kotak. ...my boys tak berapa minat except for aariz so kalau sekotak takut lembik buruk aje....dulu kita makan walkers ke utk potato chip tu..gila hook on onion n apa flavor tah...tak hinggat.....aku kan gave my cadangan suh mamah batang celeryvaje sambil do ur reading. ..sure slim..

fendifid said...

Liz...nak murah kena beli kat pasar borong Selayang buah cerry tu.

Ejin said...

memang suka ceri dari dulu ..the first thing i buy di sunday market ..banyakkkkkk kat sini ..mai le sini :-)

Liz- walker crisps flavour cheese and onion lah! pilihan atiku jua hehehe

Ejin said...

pas nie aku akan mamah celery and carrots ...tak beli pun celery last sunday ...sunday nie baru ingat nak top up carrots and celery ...tunggu dan lihat

Liz Duan said...

he..he..sihat ko makan celery ..jgn cicah thousand islands sudah ha....ha..ha...

Ejin said...

ehhhh mana ngko tau aku nak cicah ngan thousand island??? hahahaha

Liz Duan said...

Sama lah tekak kita ni...d hell w healthy food ha..ha..

fendifid said...

KAlau murah tu layannnn.

Ejin said...

hahahaha ..aku memang ada thousand island and ceaser salad sauce dalm fridge ..untuk hari2 aku malas masak and makan salad sahaja ...hehehe so far baru dua kali makan salad :-)