Saturday, February 23, 2013

Meet Prof PM

Am introducing you, readers sekelian, pada the new guy in my life (hahaha jgn salah interpret sudahhh)...hahaha orang yang bakal menentukan berapa lama aku stay kat NZ nie ..orang yang bakal menentukan samada aku nie rajin or idak ....and orang yang decide that aku harus jumpa dia every week to discuss my progress ...meet my supervisor ...for the sake of this blog senang kalau aku panggil dia Prof PM jer ....Philip nama nyer ...


semalam masa jumpa dia tu, dia panggil his colleague untuk ambik gambar kami berdua berlatar belakang kan peta Sarawak yang besar tu ...untuk masuk our website kata nya regarding uni (esp school nie) punya collaboration ngan uni aku. punya lah kan ...hahaha yang gambar atas nie was a candid shot, both of us tak ready ....aku pulak over gelak sampai sepet mata ...over gitu ..and Dr M komen kata in the picture, aku pulak mcm SV instead of Prof PM hahahah

This guy will be a significant person sepanjang aku kat sini ....people often said, phd is a lonely process coz only you knows what you are doing ..and having a good relationship with sv sangat penting ...aku bersyukur, coz my sv nie sangat bagus ..so far, I dont have any complaint ...dia banyak membantu and always accommodating ....and his reputation pun tip top ajer ..so, i pray that perjalanan pelajaran aku di sini akan dipermudahkan dan hubungan baik aku ngan sv akan kekal sampai ke sudah ....sebab ramai org kata, hubungan baik ngan sv penting coz sv lah yang menentukan, to some extent, how your phd progress ...so this guy le yang akan banyak "dating" ngan aku sepanjang aku di sini nanti ....my second sv, Prof WM pulak sangat2 busy orang nya ..but so far aku tak jumpa dia lagi hehehe kira last jumpa was last year masa dorang datang Malaysia and see me to discuss about my research proposal and application ...

but one thing yang aku tahu - both of them are cool guys ....and berpengalaman dalam penyelidikan di Sarawak. Has been involved a lot of research kat rural Sarawak ..aku nak kelentog pun takleh hahahaha ...apa2pun doakan lah aku berjaya di sini ...baru masuk minggu ke-4 ..masih jauh perjalanan itu :-)

4 comments:

fendifid said...

Ll the best. Semoga semua berjalan lancar dsn phd nko cepat do habiskn.

Eat said...

Ejin,

mcamana peta sarawak boleh ada kat situ? SV kau tu mmg buat research pasal sarawak ke?

Ejin said...

dia tu mmg banyak buat research on Sarawak ..macam2 peta dari tahun2 lepas dia ada ..aku nak kelentong pun susah ...

Liz Duan said...

nampak baik and best aje the SV...baguslah...looks like you will have fun for the next 3 years???? erghhhhhhh...ha..ha...all d best!