Monday, February 11, 2013

Cuti CNY paling lama lepak kat rumah.

Cuti CNY tahun ni bersambung dengan weekend. Patutnya kalau nak berronggeng...memang ngam la kan...4 hari straight. Tapi tahun ni kami lepak kat rumah Keramat aje. PD pun tak balik. Tambahan pulak Zara demam, selesema dan batuk. So paling ngam ialah duduk rumah aje. Tak bersesak dengan jammed kat mana mana. Semalam biler suara Zara makin serak dan selera makan pun makin kurang kami ke Ampang Puteri. Nak doktor check cukup ke ubat yang kami bagi or ada yang kena tambah. Doktor bagi ubat selesema dan antibiotik untuk 5 hari. Ubat demam dan batuk continue aje yang dah ada. Lepas dah check up dan ambik ubat...singgah makan kat Restoran Nasi Ayam Linda Onn.
Fid tried resepi Dato' dr Fazley...ayam salai lemak cili api...ok jugak not bad...tapi kurang pedas. Kalau tambah kepedasan...baru la kick untuk aku. Aku tak order nasi...share aje dengan Fid...tapi aku order ayam dengan sos cili special tu. Zara tak makan sangat...main je lebih sebab tekak dia tak sihat.

Esok another day lepak di rumah sebab Zara still tak sihat lagi...so ambik peluang tengok TV...dan rehat rehat aje. Happy Chinese New Year to all.

4 comments:

Ejin said...

ciannyer Tasha ...rest elok2 dulu before ronggeng ok Tasha ...daddy tu bukan boleh dilayan sangat :-)

Liz Duan said...

Aku rasa lah Tasha tak leh jalan beria sgt...setiap kali balik jalan dia tak sihat...and dia kalau sakit ko mesti cepat2 bawa gi clinic ...sebab dia bukan jenis boleh makan ubat yg lama...kalau tak kang melarat

Liz Duan said...

nasi ayam tu menyelerakan...nak itit!

Ejin said...

aku pun terpana jap tengok nasi ayam tu hehehe ...