Monday, April 13, 2009

Classic Coffee Station - Plan Bidan Terjun


Kita hanya merancang tapi bukan kita yang menentukan. Oleh kerana fenfid kena balik PD weekend ni, plan ronggeng dengan ejin terpaksalah di batalkan. Nak tengok midnite movie dgn live band pun kita tunda la till next time when Ejin come down to KL lagi. EJ ada sekolah ganti for Hari Raya and her school finished at 6.30pm so at 4 pm we fetched Ejin and terus pi area Danau Kota untuk cari tempat lepak. Ada 4 kopitiam kat sini and we chosed Classic Coffee Station. Gambar paling atas ni ejin dgn fid suruh aku crop. So kalau korang tengok lain macam je gambar ni. Korang tanyalah mereka.

Sama tapi tak serupa

Fen and Zarif...Nephew..tapi nampak cam cousinskan...lebih kurang je sebaya...kah kah kah. Sebelum jumpa Ejin...paginya aku hantar Zarif ke Uitm Shah Alam untuk test dan interview.

Tengok lah muka diorang berdua ni dengan rakus dok order macam-macam padahal malamnya sorang nak pi buffet dinner and sorang lagi nak pi kenduri.Kalau ikut nafsu lagi banyak diorang berdua ni nak order. Tapi lepas tu tetap menyesal tak order lempeng kelapa. Aku tengok gambor cam sedap jek.

Pengat Pisang dengan Ubi rebus cicah sambal dan kelapa parut. Both pun best. Ejin claimed that the last time she ate Pengat Pisang was few years back. Aku pun lupa year 2000 ke 2002. Puas hati la dia dapat jumpa pengat pisang ni. Siap suruh Fid masakkan untuk dia pengat pisang(Nko tunggu la lagi few years...cabuttttttt)

Since I know fid well, aku boleh jamin if we re-visit this kopitiam, she will order this again sampai dia muak.

Yang ni fid ordered pastu biler kaya dia kaya pandan terus dia claimed Ejin yang ordered. Since both of them very high negative imagination, both did not eat the toast. Aku jugak yang kena perabihkan.

Ejin ordered Roti jala jugak. Licin.

Fen ordered mee curry sebab tahu esoknya akan terlepas nak makan mee curry CT K. Tapi sayang sekali mee curry CT K 10 kali lebih sedap.

Zarif order Char Kueh Teow. Tapi udang dgn kerang sume dia passed kat aku. Dia elergic seafood and aku pun elergic jugak. Elergic di offer makan. Terus ngap tak banyak cerita.

Muka orang yang kekenyangan. Semua habis licin di bedal except the toast. Ada ke diorang claim kaya hijau tu macam Hing*s. Tak senonohkan. Kol 5.45 dah kena sent Ejin back sebab pastu nak fetch EJ and terus balik PD. Dapat lepak 2 jam jek. Tak puaskan sebab plannya nak lepak makan 3 tempat at least. Takpela...kita plan lain kali...mana tahu ada rezeki boleh plan ke Kuantan. Kan kak long kan kan.

5 comments:

hazel said...

cik pend...encem Zarif tu ek...
kim salam yer...

heehehe

fendifid said...

Tgk la pula pak ciknya...sama acuan kehensemannya...kah kah kah.

Mard said...

hehehe... that's why aku tak makan/minum cendol. lagi nampak macam hing*s...hehehe

fido said...

arghh!! Mard.. pesal ler ko buat statemnt cam nie???!!!!! TIDAKKKK!!!!

Ejin said...

laaaa ...aku pun suka cendol...kang bila order nanti sure akan teringat statement mard nanti ...