Monday, April 13, 2009

Seksyen 18 PPP ITM Shah Alam




Lepas my nephew habis test dan interview kat UiTM dan lepas lunch I actually wanted to go to Seksyen17 dulu before ke Seksyen 18. Ntah camne tersilap simpang kat roundbaout terus sampai Seksyen 18. Terlajak sikit tapi patah balik. Singgah kejap kat Kawasan hostel. Snap beberapa photos. Korang tengok la sendiri. Memang dah lain sangat. Berserabut sebab ada banyak rumah kedai dan Mydin.
Tempat yang kiter berenam kena tangkap "khalwat" kat tengah tengah dunia selepas balik dinner dari benteng tu pun diorang buat building. Korang ingat tak script kejadian tu?
Kiter tengah lepak berborak selepas balik dari makan...dalam 6 somethingkan masatu...tengah cerah lagi suasana.
Scorpion :- Awak sume student sini ke?
XXXX :- Ye. (aku tak ingat sape jawab)
Scorpion :- Awak kenal Talhah?
Kak Long :- Apa tu? Jabatan agama ke apa? - sambil type ni aku gelak cam nak pecah perut.
Scorpion :- Mintak sume Kad Matrix awak. Nanti jumpa Encik Talhah untuk ambik balik kad awak.
Lawakkan...padahal masa Scorpion tu datang kat situ ada satu couple terus blah. Kita yang konon confident tak buat salah apa terus sambung berborak siap tukar topic ke Maths dan English buat buat tanya pasal homework. Lawak lawak. Jom kiter gelakkan kat Scorpion tu...kah kah kah. Nak tunjuk power pun biar lah reasonable sikitkan kan kan. Kiter berenam kat tempat oang lalu lalang tepi jalan. Bukan berdua dalam bilik tertutup. What a silly Scorpionkan.
Benteng memang dah takde la dah jadi rumah kedai. Hostel lelaki pun aku tengok dah jadi hostel pompuan. Pusing kejap je area tu terus balik umah cover tidur sebab petang nya plan jumpa Ejin kat Setapak.

5 comments:

Liz Duan said...

lawak lah kau fend..by the way sape scorpion ni????spesis mane pulut?lawak kan soalan blur aku "jabatan agama ke?"kah...kah..kah...ambik seketul..., ejin jgn lah sambung ceriter jawapan "pukul berape ni"...jahil sungguh aku....yet innocent...he..he..he..

Ejin said...

aku tak involved dalam insiden nie ..tak ingat naper aku takde...but, aku mmg takde hehehehe

Ejin said...

lain nyer tempat nie fend...about 8 years ago aku tau le byk kedai dibina kat area junction dulu...in fact opis lama aku kat one of those offices above the shoplots...but changes tak sedrastik yang ngko tunjuk nie

fendifid said...

Nko takde sebab your parents ada masa tu kot. So kami berenam je jadi mangsa rakus scorpion ni.

Ejin said...

lelaki sorang lagi siapa?