Saturday, April 25, 2009

Pampering diri sendiri

Hari nie hari aku relax...dah penat satu minggu travel and kerja masa weekend ..so, memang dah niat dari semalam yang today aku rehat sepuas2nya...bangun pun agak lambat ...breakfast hash brown & scrambled eggs, nak bread takde plak ...semalam lupa beli. Pastu lepak2 and ambik peluang reading ..la nie sedang baca buku "Mary Mary" by James Patterson - best! Bukan selalu aku free untuk lepak2 cam gini kat rumah ...

Kol 1 kuar rumah ...punya le terik panas kat luar sana...dalam kereta pun terasa bahangnya...jalan jam plak! Aku dah panas dah ...kereta plak buat hal ...tersengguk2, so kena on off aircond ..lagi le panas nya aku ...took one hour gak le untuk pi ke Kose di Padungan tu ...sampai2 kena tunggu a few minutes coz my beautician, Swee Ching, sedang sediakan the cubicle for me ...aku sempat tangkap gambar kat waiting area aje ...sebab bila masuk dalam tengok most cubicle dah ada org ...malu le aku nak terhegeh2 tangkap gambar ...maybe next month aku tangkap gambar kot ...



Punya le best si Swee Ching tu massage muka aku ...and terasa clean and fresh selepas my facial + cold mask treatment! Korang nak tahu, aku tido after dia massage, tak sedar pun bila dia clean and boh mask...sedar2 dia tarik mask tu dari muka aku...tengok jam dah kol 3.30 (aku masuk kol 2pm) ...aku rasa aku siap berdengkur tadi! hahaha malu aku ...but masa aku blah tu all the cublicles dah kosong ...legaaa and the good thing is that I dont have to pay tadi coz aku dah bayar for this package last month. So the next 8 treatment tu pun dah di bayar ....baru senang ati pi hahaha cheapskate kan aku nie.


Balik plak singgah supermarket ...beli buah2an ...sebab masa travelling tu dok melantak pelbagai jenis kek yang sarat ngan lemak, aku nekad nak makan salad and buah2an for dinner for the next two weeks...boleh tak boleh itu lain cerita...tapi niatnya ada ...kan..kan..kan..so, dinner malam nie is tuna salad with grapes, pear and apples cincang as side dish ...boleh??? tapi kalau lapar pas tu aku tak tau le...


i felt relax ...really relax ...and hopefully dapat abiskan novel before aku tido malam nie. Esok is another day ...esok aku kena pulun marking huhuhuhu ...



yang nie plak gambar2 yang takde kaitan ngan posting nie...gambar temple cina somewhere along the road from Padungan to my place...jalan jam, so aku takde kerja snap le a few photos!

2 comments:

Liz Duan said...

lain kali kau suruh minah beautician tu tlg tangkap gambar tgh bermask

Ejin said...

malu lah ....