Wednesday, January 12, 2011

Sumbangsaran Tahunan ...

aku type word sumbangsaran terus gelak ...sebab masa aku citer kat adik beradik 30-something aku kena attend sumbangsaran, depa buat terkejut beruk ...kata tak pernah dengar ....so, before korang tanya what is sumbangsaran, my take on it is ...a platform/meeting etc yang mana you are expected to menyumbang and menyaran ...hahahaha ..

group photo masa last day sebelum semua org cabut to avoid the traffic jam!

so, first week back to work in 2011, terus ada sumbangsaran ...5th and 6th aritu aku and my colleagues berkampung kat one of the hotels in Kuching ....aktiviti2 utama adalah ...meeting ....meeting ...presentation ....meeting ...discussions ...meeting ....tak caya tengok gambar2 nie (which by the way semua aku ambik from Faizule - our official photographer kat Fakulti)

discussion according to program masing2 ....first day, first discussion slot

hahahaha aku cam tak percaya jer ngan hujan Dr M tu!

afternoon's meeting plak ...aku nun jauh di sana ....


malang nyer abis the above meeting tu, flu aku makin menjadi ...sejuk tak tau nak kata ....that actually triggers my asthma the very next day ....sebab tu most of gambar aku kat sini adalah muka sakit, or muka sejuk ...hehehe nasib baik takde nampak hingus LOL

Day 2 - tahap kebosanan masing2 terserlah!

tapi dalam byk2 gambar, aku gelak tengok gambar nie ...cam org bergaduh hahahaha ......sangat beza ngan reality coz I personally think program aku nie more organized and not picky ...takdelah every small matters nak scrutinizes with magnifying glasses ...and yang penting, semua org bekerjasama ...hahahaha ...

5 comments:

fendifid said...

I think most people know sumbang mahram.
I know the opposite word...tasumbangpama. X sumbang apa apa hanya buang masa. Even they call it a sumbangsaran session...tapi most sttendees cuma tasumbangpama. Lol

Ejin said...

hahahaha ...yang first tu mmg aku tahu ngko tahu ...ngko kat paparazzi experts ..all those words mmg ngko hafal

Liz Duan said...

pandai pulak buat opposite word...tapi seriously tak pernah came across word sumbangsaran ni...hari tu dengar dlm MHI..i was like ehh aku tahu word ni dari Miss Ejin...bangga kau !! kah..kah..kah...

bemenwong said...

Haha, i like the last photo too, macam gaduh

Ejin said...

hahaha liz .... we learn each day what ..hahaha

Bemen: yes - mcm gaduh, and sungguh very unlike Dr Gus kan?