Thursday, January 27, 2011

licin cam keli?

tadi si Ita jadi batu api ...dia soh Liz sembur aku sebab aku kata and i quote "susah nak mandikan baby sebab diorang licin cam keli" ...hahaha tapi dioarang tu marah aku tak bertempat ..bukan aku nak kata baby cam keli ..cuma aku guna perumpamaan mat salleh ...slippery like an eel ....aku kan mat salleh celup LOL even anak buah aku sendiri pun aku kata licin cam keli ok! takde pilih kasih punya ...

our ikan keli @ 7 month ...Al pun sibuk nak mandi ngan adik dia!

tapi seriously mmg aku tak reti pegang baby ..i would be comfortable if baby tu dah agak besar ...kalau boleh jalan sendiri lagi bagus LOL ....selalu nyer kalau kena pegang my nephews masa diorang kecik2 tu, pose aku akan kejung ...very unnatural ...


masa first jumpa Al ..dia baru one month and a few days masa nie ..sakit badan aku pas ambik gambar sebab badan kejung!


yang nie better sket ..sebab Al dah 5 month masa nie ...so badan boleh lentok!

and giliran airell plak ...sambil ambik gambar sendiri ..LOL


first time aku bawak dia gik shopping complex ...tapi guna baby carrier ...senang bawak tapi lenguh tulang!

tapi seriously, aku tak pernah mandikan diorang until they are older ....sebab badan cam EEL ....i.e. KELI  ...i think after 8 months baru aku berani nak mandikan rasa nyer ...tapi sekarang mmg dah kerja aku lah tu ..al akan tunggu mama to give bath ...LOL ...

4 comments:

fendifid said...

kah kah...cam keli katanya.

Ejin said...

ikan keli yang comel ....hahhaah

Liz Duan said...

salah tu conversation was like this:
aku: anak aku kecik sangat
ejin: cam ikan keli..
aku: ooi mende kau kata anak aku keli kata lah ikan emas ke sedap didgr

tak de pun mentioned susah mandi cam ikan keli...
kecik hati copot copot..

Ejin said...

kah kah kah ....pandai le kak long nie ...dah2 jgn nak copot2 ..tak sesuai sebab ngko tak reti nak buat mulut moncong cam aku ...hehehehe kang aku panggil mak keli baru tau LOL