Thursday, December 24, 2009

Tempanyaki and BBQ Chicken

When last minute we decided to proceed with the trip, we had few hours to do the shopping. Terus ke Bukit Bintang sebab nak tukar duit ke HK dollar. Pastu fid pun ada few things nak beli. Aku pulak nak beli memeory card yang besar sikit. I bought yang 4 GB...tu yang sampai 1000 gambar. Pastu singgah Cold Storage and Jusco beli maggi and jajan.
Lepas dah tukar duit dan fid dah dapat barang barang dia kami terus pi makan Tempanyaki. Sesekali layan sedap gak. Tapi kalau berturut turut boleh boring sebab dok cicah kicap je kan.
Snow Ice...boleh la...layan.

Macam ABC malaysia je...cuma gula merah banyak. Susu kurang.

Beef Tempanyaki...satanemmm.

Fid ambik Chicken. Ej shared with us.
Nak senyum pun tak laratkan. Muka kepenatan. Ada hikmah di sebalik kejadian.
Malamnya pula aku ke Jusco bawa EJ and her cousins for dinner. We decided to eat at BBq. Ej nak pizza tapi aku tak layan...sebab aku suruh cousin dia yang choose.

Popcorn chicken. Ej yang order. Combo dengan soft drink.

Irfan and Along.

Along control macho...aku dok usik dia dengan girlfren dia. Adik dia bocor rahsia dia dok sms.


Aku yang masih kenyang makan tempanyaki cuma order chicken wings aje. Sedap.

Chicken and fried rice. Fried rice dia takde perasaan langsung. Tawar hebeh je. Tapi ayam dia sedap. 100% di goreng dengan olive oil.


Fried Rice yang takde persaan tu dengan bbq chicken. Along punya.

Macam ni rupe sebenar pop chicken yang Ej order tu. Generally aku rasa cam mahal la kedai bbq ni. Walaupun sedap ayam gorengnya...maybe sebab harga kot yang menyebab kan kedai ni tak ramai orang. Sesape yang konon nak diet tu...pi la makan ayam goreng kat kedai ni sebab diorang guna olive oil untuk menggoreng.

3 comments:

Liz Duan said...

ni mende patah balik ke malaysia tadi dah posting hong kong...

Ejin said...

hehehe aku pung confius ..tetiba scene malaysia ...

Fid nampak sangat keletihan. How's your FIL?

fendifid said...

He is recovering. Mana tak ltih...tidur tak cukup. Aku tak nak bazirkan gambar gambar tu...sebab tu cecepat buat posting. Nak buat before pergi kelam kabut. Tak sempat.