Wednesday, December 30, 2009

Christmas BBQ - back to nature

Aloo alooo readers semua ..i am back. Sebelum nie sibuk yang amat, maklumlah aku cuti panjang ..in fact still cuti nie! banyak kerja kena setel kat rumah and broadband plak buat hal. Lagipun malas nak update - sebab posting aku cam very the LAME kata omputih kalau menyelit kat tengah2 citer HK holidays abang ngah ....since dia dah abis posting HK, maka aku kuarkan lah citer Christmas aku ...hehehe ...

Kitorang balik kampung to our country retreat that lunchtime on Xmas day itself. Adik lelaki aku tu sampai Kuching kol9 on Xmas morning...after bukak2 hadiah, makan2 sket, terus zap zap zoom balik kampung. Kena pakai 2 kereta sebab anak2 dan cucu2 En. Garai semua diva2 belaka ...siap bawak tv, dvd players, 3 laptops, comforter set, bantal baru dan segala macam benda ...lagipun rumah kat kampung tu belum fully furnished (itu alasan kami)! Sampai sana terus set up BBQ - we invited a few of my cousins yang selalu jaga rumah and kebun my dad ...actually diorang yang set the bbq pun





and nie yang best coz most of the bbq punya peralatan is the one yang very mesra alam sekitar ...kami tak pakai skewer besi pun, just pakai ranting kayu untuk dijadikan skewers - see how the fishballs are bbq-ed??



buat BBQ pun kat blakang rumah, di bawah pokok rambutan..so sambil2 tu makan rambutan!





Al seems to have a lot of fun - berlari2 ke sana sini ...and very facinated with the fire! Biasala kan budak bandar - bila sampai kampung or back to nature mesti seronok sakan...lots of spaces for him to run, and tengok2 benda baru. Apart from the BBQ tu, al ngan daddy dia dok sibuk main remote control helicopter diorang ...that's is another posting nanti.All in all, a great Christmas BBQ - semua org enjoy!

7 comments:

Liz Duan said...

wah cool...sedap sedap bbq..

fendifid said...

memang thrill la back tu nature ni...tapi aku sekejapan boleh la...kalau lama sangat takut meroyan. Pentingkan keselesaan...or in a simple word by some people...mengada.

Ha ha ha...layan je la.

Yang nko angkut sampai 3 laptop pastu komplen takde line la...nak komen tak boleh la...apa kes?? Haus haus.

Ejin said...

laptop mmg 3 ..masing2 bawak broadband sendiri tapi internet connection SLOW TAHAP CIPAN ...plak tu nak tunggu dia keluar gambar2 Hk ngko berzaman tau ..tu yang aku menyepikan diri tu hehehe

aku bawak laptop utk buat kerja lah ...tulis paper utk bentang kat Penang nanti.

Ejin said...

kami pi 3 malam ...sebab tu bawak barang sampai 2 kereta! utk keselesaan ..most barang tak ditinggalkan kat rumah tu sebab kami jarang2 bermalam kat situ ...kami pun dalam kategori "mengada" jugak ..cuma level kurang sket dari Fend ...hehehehe ...

Eat said...

Pegi 3 malam bek barang sampai 2 kereta??Melampau tu Ejin. tapi kau tu mmg termasuk kategori mengada pun.. Ampun..

MERRY CHRISTMAS Ejin!!!

EJ said...

amboi bestnya buat bbq. kalau macam tu, nanti misha pun nak sruh daddy buat bbq lah.

Ejin said...

eat - aku kan ngaku aku pun ngada ..nak buat camne, mmg kenyataan hahaha ...

Misha - yes, bbq mmg best. suruh le mummy and daddy buat bbq party plak pas nie ...jemput mama ejin, aunty liz & family, aunty ita & family, mama reen and family and ramai le lagi ...BEST tau ...