Thursday, December 3, 2009

Surprise Surprise....Very Classic

Kita mulakan posting ni dengan surprise deco yang sungguh menawan kat Alamanda....hu hu hu. Terasa ke Spirit Xmas? Lu pikir la sendiri...kata Nabil. No Xmas tree or yang sewaktu dengannya. cuma ada benda benda ni. Lihat la dunia...he he he.
Another suprise...teringat voucher Pusat Pakaian Hari Hari yang Ej dapat masa jadi judge untuk cake competition expiry datenya dah hampir. Kami pun layan Ej shopping spree. Apa dia nak...layan je. Asalkan dia happy. Macam macam dapat beli. Kasut 3 pasang, baju sekolah 6 pasang, shirt, socks, beg, track bottom dan sapu tangan. Pilihan Ej kali ni sume dah dewasa sikit. Gambar cartoons sume tak nak dah.
Paling suprise sekali coming soon...sabar. Jap lagi aku cerita. Lepas dah beli belah kasi licin sume voucher...terasa dahaga sangat. Aku terus drive ke Danau Kota. Nak cari kopitiam ke atau yang sewaktu dengan nya untuk lepak minum sambil makan benda ringan ringan je sebab memasing dah dinner.
Sekali....jeng jeng jeng...suprisingly kopitiam The Classic tu dah re open. Terus aku pilih nak lepak kat situ. Tapi nama dah tukar kepada Anera coffee station. Management da tukar. Menu masih sama seperti sebelumnya. Cuma ada tambah beberapa menu ringkas macam wedges,burger etc.

Tapi ada beberapa peninggaln sejarah Classic Kopitiam station tu...seperti di atas ni. Sementara tunggu makanan dan minuman sampai aku keluar pi snap photo ni. Khas untuk Ejin.

Deco dalam tetap serupa.

Yang bestnya every Friday and Saturday ada live band...aku dah sms Nuarlin dan Zamreen. Selalu time nak ronggeng tak tahu nak pi mana kan...ni dah jumpa satu tempat yang best untuk ronggeng sambil layan Live Band. Jom roger roger.


Sorry la...susunan gambar ada lah sedikit berterabur..this should have been on top patutnya...aku malas nak edit.

Ej yang dah tidur dalam keta...terus segar biler dapat menu. At last suruh aku yang order...dia belasahnya. Ada ke dia nak order beef steak...sah sah tak habis nanti.

The ambience remain the same. I could still feel the joy and eager moments when we first tried this place dulu. Tapi kopitiam ni tak seramai kopitiam yang lain kat the other block yang menghadap main road. Kesian.

Initially fid order bubur kacang...tapi finito...so tukar bukur pulut hitam. The only bubur yang aku tak kawan.

Ordered mushroom soup and garlic bread for EJ. Licin...aku tak dapat rasa pun mushroom soup tu. Sedap la tu...kalau tak sedap...sah sah awal lagi dah sua kat aku. Ikut perangai sapa la tu...lariiii.
I ordered lempeng nyiuq and chicken curry. 2 keping in 1 set. Aku makan sekeping je. 1 lagi EJ belasah sampai habis. Sedap katanya...makan dengan gula je. Curry aku yang habiskan. Nak order pengat pisang..tapi takut tak habis...lagi pun kesian Ejin terliuq nanti biler tengok gambar...ha ha ha.

5 comments:

Liz Duan said...

betul cantik christmas punya decoration....pas tu mood tu macam mega ajer...aku rasa time raya should ban lagu lagu sedih pilu tak dapat balik raya itu ini....then spirit pun jadi meriah...jingling jingling macam jingle bells...:))))

zamreen said...

mlm besok jom lepak kopitiam tu, nak nengok live band :D
pastu boleh terus tawaf downtown kat danaukota (ke uptown? tah ape townlah)

Ejin said...

wahhhh classic kopitiam tu ada lagi!!! Aku dah give up dah ..ingatkan tutup forever hehehe ..decor kat dalam pun cam sama ajer. tak byk tukar yea Fend?

Ejin said...

yea lah kan ...kat sini le aku makan pengat pisang ari tu!

fendifid said...

ok...zamreen ...esok roger roger