Thursday, December 24, 2009

Surprise Birthday EJ

Haus haus...oi Kak Long dan adik adik 30 smthg...boleh korang biar blog kiter ni berkulat takde update. Terkezut aku. Aku ada banyak update tapi bagi la aku rest dulu ye. Photo pun ada 1000 keping. Jenuh nak select dan upload. Aku pick and choose je la nanti beberapa keping untuk di upload kat sini.


Nanti cerita panjang lebar pasal trip HK tu. La ni aku cerita pasal surprise besday Ej dulu which fall on second day of the trip. Idea pun datang secara bidan terjun dan tidak sengaja. Dah rezeki dia. Since we were bz dengan segala macam hal last week. I told Ej her birthday party will be discussed lepas mummy settle with all the stuffs and what not. Then Ej said takpe la...cukup sekadar beli cake kecik and celebrate bertiga with daddy and mummy. So sweet of her. When I told mummy what Ej said, air mata mummy kat tubir je la. Dah la masa tu EJ tumpang tidur umah adik aku. Stop...tak nak dah cerita sedih sedih...kiter cerita yang gembira je.


On 2nd day, at 7am travel agent dah picked us up for half day tour. Kan package budget takde include meal. So masa orang lain pi breakfast kami kena cari breakfast sendiri. Tu yang pi Pacific cafe pastu ada pulak internet free. Sempat buat posting yang sebelum ni. Saje nak menjeleskan kroang...ha ha ha.


After the tour...again kami on our own. Siut je travel agent tu, sebab dia nak bawa yang lain lain pi lunch kami kena menapak jauh giler nak ambik train MTR. Kami terus pi The PEAK. Lepas dah settle round sana sini perut pun dah keroncong, kami ke Bubba Gump. Aku tengok menunya ada steak, shrimp and fish aje. Terus la dinner kat situ. Pastu baru aku teringat kat restaurant macam ni biasanya boleh celebrate birthday. Senyap senyap aku pi jumpa waitress kat situ mintakkan diorang nyanyi Birthday Song untuk Ej. Instead of cake, they gave us free ice cream with chocolate and cream. Letak lilin satu.

Ni aku punya, fish sandwich. Boleh la..
Fid order shrimp fajitas. Sedappp.

EJ lak Shrimp pop corn in a a boat.

Kids meal dapat free dessert chocolate mousse. Entah betul ke tak ejaan.. belasah.

Masa diorang bawa the ice cream tu...EJ tergamam tak bagi salam terus di tiupnya lilin tu. Diorang nyalakan balik, nyanyi brithday song pastu suruh Ej tiup lilin sekali lagi.

Siapa yang excited ni?

Daddy dapat share sesuap ice cream dari budak nakal yang dah turned 9 years old ni.

Nanti nak pi makan kat restaurant ni yang kat Icano la. Best best jugak menunya.

On the way out. Ada pulak maskot restaurant ni greet orang kat pintu masuk. Memang Ej celebrated her birthday bertiga pun with a small glass of ice cream instead of cake macam dia mentioned sebelum ni tapi special la sikit sebab kat on top of The Peak.


9 comments:

Liz Duan said...

FEND AND THE FAMILY, WELCOME HOME!
aku tak de idea nak menulis lah...activities banyak, gambar banyak...tapi mood down the drain!

Liz Duan said...

Misha nampak very the suprise....had great fun huh!

Ejin said...

yes, misha nampak terkezut gilos ...glad you guys had a great time and had a memorable celebration for misha's 9th birthday...

Ejin said...

blog tak berupdate sebab aku kan sibuk berkursus, and studying for exams lah ....jangan marah angah oiii

fendifid said...

Thank you kak long and Ejin. Memang fun masa tu.

EJ said...

tekejut jugak bila daddy minta mereka datang kat meja kitorang.
masa tu daddy cakap nak pergi tandas, tapi lain pulak yang jadi.

AND REMEMBER COME TO MY BIRTHDAY PARTY 4PM ON SATURDAY AT MY HOUSE.

Ejin said...

alahai ...mama ejin jauh lah, macam mana nak pi party misha tu???

Liz Duan said...

kite di jemput tak??? cam no nak pergi ni....??????

fendifid said...

Kak Long...turun la KL...boleh terus shopping sale sale sale.