Wednesday, December 2, 2009

Melantak durian

hohohoho as the title said posting nie kisah aku melantak durian ...now kan musim buah, so of course byk le buah durian di jual merata2. Kat dusun my dad, durian tak berbuah ...yang ada sket tu pun dah dimakan tupai ...kami tak merasa pun ..cuma sebijik dua ajer kot, but tak sampai kat Kuching ...tapi the last two time my dad balik kampung, he bought durian sebakul ..from org yang datang dari Kalimantan (tapi jual durian on our side of the border) ..dalam sepuluh biji tu RM30 ajer ...


 
aku ngan Jane, yang memang hantu durian, melantak durian nie tak ingat dunia punya ..cuma sempat ambik gambar sket2 ajer ...hehehehe ..


sebab banyak sangat, yang dah terlalu masak tu mak aku nak buatkan jadi tempoyak ....tapi kan yang makan tempoyak (empikau in Iban) cuma aku, my dad, my mum and jane ...adik2 aku both ngada tak makan tempoyak tapi durian diorang makan plak ...heran heran ...macam ragam!

6 comments:

fendifid said...

sedapnya...buah fav aku sekeluarga.

zamreen said...

sedapnye durian... teringat2 plak cendol durian jonker street... nom nom nom...

Liz Duan said...

wahhhh...aku dah lama tak makan dulian woooooo...sedap nya...

Ejin said...

Reen: nampak sangat pengaruh cafe world nom...nom...nom...

Liz & Fend: sedap sgt. Makan sampai tahap aku dah tak larat dahhh

Liz Duan said...

nyampah nya kau dengar ...makan samapai tak larat...malas akak

Ejin said...

kah kah kah ...yang aku belum stop is makan rambutan ..byk gilos ..dari kebun sendiri, and one of those is the one yang aku tanam sendiri in 2006! posting rambutan akan menyusul nanti hehehehe