Friday, June 4, 2010

Ice Room

Last weekend sebelum balik ke PD...singgah Nilai 1 dulu. Sempena pengambilan pelajar baru college kat Nilai 1 tu, kakak aku join kawan dia berniaga nasi briyani. Kami sampai pun dah malam. Masa tu orang pun tak ramai. Ramai peniaga pun dah nak close down for the day. Sempat la aku dengan Fid layan nasi lemak dan bihun goreng sebab nasi briyani dah habis. Lepas tolong kakak aku kemas dan masukkan barang ke dalam kereta kami pun bersurai.

Sebelum ke PD...singgah dulu kat Ice Room. Baru je di buka kat Nilai 1 tu. Yang kat PD aku tak sure dah mula beroperasi ke belum. Sebab sebelum ni masa we all balik PD...belum buka lagi. Masa tengok nama Ice Room, aku dok ingat masuk restaurant ni akan feeling sejuk sejuk la. Siap boleh sewa jaket bagai macam yang kat Jepun tu.
Posing dulu before entering the restaurant. Sekali masuk tengok restaurant cam biasa je. Takde la sejuk ke kena pakai jaket ke apa. Ceeeh...hampeh je.
Tapi orang ramai ok dalam restaurant ni. Rasanya orang kat Nilai dahagakan something yang new and fresh. Sekali ada restaurant baru buka je...ramai orang serbu.

Fid study menu dulu. Dah kenyang makan nasi lemak...so nak ambik yang lite lite je.


Lepas meja dah clear baru tenang nak layan menu.






Lepas dah puas belek menu, we ordered Snow Ice passion fruit and mango. Meletops.



Menarik tertarik memang the bomb.


Ni je la pun yang best...he he he...tengok item lain yang dalam menu..biasa biasa je...except ada few food yang ada itik. Aku pun tak ingat apa menu yang bertunjangkan itik kat sini. Sah sah kami tak order makanan camtu...sebab memasing tak makan itik.

look at the texture...memang lembut macam kapas. very smooth.



Ej dengan kak Suhaila dia layan tea pot mushroom soup...nah nko...dapat soup cair dalam teko.


By looking at the menu aku tak rasa ghairah pun nak repeat. Kalau datang jugak pun ke restaurant ni...untuk layan snow ice dia je.

5 comments:

hazel said...

rasanye iceroom ni x la baru sgt .. restaurant ni kat nilai square...if balik dr umh pkcik lin..selalu nmpak restaurant ni..tp x pnh singgah coz ingat msti kedai aiskrim..

Liz Duan said...

Snow ice tu nampak cam ok..tapi we hardly makan ice ice ni lah...once in a blu moon affair

Ejin said...

passionfruit tu bukan masam ke? aku kurang sket nak try coz masam-ish sket ...

tapi bile tengok tajuk posting Ice-room, aku ingat mcm ice bar kat tokyo!

fendifid said...

tak masam la...manis

tu la tu Ejin...tipah tertipu

Ejin said...

agaknyer sebab tu ramai org kot ..sebab masing2 nak merasa makan kat tempat sejuk mcm kat Tokya hahahah