Thursday, June 3, 2010

Kenangan Terindah

Last week, few of my school mates masa sekolah rendah buat reunion. Malangnya aku tak dapat join. They had simple buffet kat canteen sekolah. Pastu ronda ronda sekolah tu. Selalunya biler balik PD kalau nak ke town mesti lalu depan sekolah ni. Tapi tak leh masukkan. Since member aku ada snap few photos of the school..aku tepek kat sini.
Yang building warna putih tu...if i'm not mistaken dah kontot sikit...nampak macam 3 classes je. Dulu ada 4. Meaning my class masa darjah 4 dah takde. Yang tiang bendera tu meninggalkan kenangan paling lawak untuk aku. Masa darjah 6..ada macam small stage kat tepi bendera tu. Masa turn class aku untuk perform untuk mingguan masa perhimpunan...aku nyanyi lagi 60...lagu A Rahman. Tajuk tak ingat...tapi lirik ada la param param tu. Lirik dia Alanglah indahnya..hati ku..bla bla bla.
Masa tu riuh rendah semua students and teachers ketawa terbahak bahak...excuse me..they were not laughing sebab vocal aku kelaut ke apa (sempat lagi tu...aku nak menegakkan benang yang wet wet).
Tapi everyone ketawa tak hingat punya sebab member member aku yang kena buat tarakucha kucha tu...guna penyapu buat macam gitar. Aku pulak pakai jaket kuning cikgu aku...siap dengan ray ban. Meletops Yo!

Panjangnya hayat pokok ni. Masih hidup subur.

Bangunan 3 tingkat ni baru...sebab dulu bangunan sume setingkat je.


aku consider kawasan sekolah ni bersih dan cantik as compared zaman aku sekolah kat sini dulu.



Kesian kan dalam class...meja buruk. Tapi kerusi semua plastik. Zaman dulu kerusi kayu...pastu kalau dapat yang papan renggang...silap hari bulan...masa duduk buntut tersepit kat celah kayu tu.
Out of 13 of my siblings...the last 2...adik lelaki aku yang 2nd last and yang bongsu je tak pernah sekolah kat sini. Abang sulung aku biler dah jadi guru besar...pernah jadi guru besar kat sekolah ni beberapa tahun. Biler buat posting pasal sekolah ni...out of many people...aku terimbas wajah arwah abah aku yang setiap hari hantar dan ambik aku ke sekolah masa aku darjah 5 dengan motor...simply because tak nak aku letih...kan tahun tu penilaian. Tahun tahun yang lain elok je aku pi sekolah balik sekolah jalan kaki.
I missed my dad la...last weekend..genap 12 tahun arwah abah meninggal. I better stop here...sebelum banjir melanda Keramat ni....hu hu hu

5 comments:

Mard said...

hahahaha... i so remember that persembahan during assembly... 'menangis' aku masa tu...

dulu sekolah ni, tepi laut. now, laut dah jauhhhhh....

unfortunately, aku tak tau pun pasal reunion tu... teramat tak tau

fendifid said...

I knew about the re union tu tapi tak dapat nak pergi. Next time lepas raya they will organise another re union. hopefully masa tu aku free.

Liz Duan said...

Sekolah rendah nikan? Hang dgn mard bkn satu sekolah menengah ke? Sekali dgn fid???

fendifid said...

Aku dgn mard masa darjah 6 satu class...dia la geng aku paling nakal dalam class. Lariksss

Ejin said...

oooo aku pung ingat ngko ngan mard satu sekolah menengah ajer ...hahaha i wish le masa korang punya persempahan tu ada divideokan kalau mcm zaman sekarang ...sah jadi entry of the year!