Thursday, June 3, 2010

Overheated ...

aloooo semua ....aku menjelma selepas beberapa hati cuti Gawai ...aku kan balik kampung, so internet connection pun faham2 ajer lah ..kejap on, kejap off ....but posting pasal Gawai aku buat nanti ..nie nak cerita kisah semalam ....

Plan nyer, semalam aku ngan my parents balik hari ke Kuching - utk tengok2 kan rumah sebab most of my neighbours balik kampung masing2 ...and to ambik supply makanan and supply baju bersih ...ingatkan pergi pagi2 and by 5 petang tu kira dah sampai kat kampung balik le ...plan nyer lah mcm tu ..alih2 after 20 mins bertolak, kereta aku buat hal ...mula2 tu bunyi pelik aku dengar tiap kali press minyak ...pastu mcm bau hangit ...pastu tetiba kereta padam ...sib baik dekat ngan satu pekan kecik nie ...so singgah kat pekan tu ...nak masuk simpang pun 3-4 kali kereta padam ....sampai2 tengok berasap ...panic beb!


 (minyak kereta aku yang tersembur ...scary!)


my dad cuma tengok apa masalah sebenar ..mak aku plak melarikan diri sambil bawak laptop aku :-) my dad call my uncle (his cousin) - dia nie org kuat area kampung aku ni...orang ramai kenal dia, dia pun kenal gak mekanik2 kat sini ..so, dia and anak and menantu nya datang rescue kami ....



my parents dok tunggu rescue team datang ...dalam sejam jugak le coz my uncle on the way back from hospital sri aman ...sib baik tau aku ngan mak aku tak pakai baju tido ...sebab nya, aku ngan mak aku ingat tak nak tukar baju memandangkan kami tak akan singgah ke mana mana ..ingat nak direct ke rumah ajer ..but last minute kata, takpe lah tukar baju ajer ...haaa kalau tak, bayangkan kami ngan baju tido tunggu rescue team nie!

So now kereta dah ditarik ke garaj (nak upload gambar lama sgt so malas upload) ...saturday nie dijangka siap ..tadi call mechanic tu...RM aku pun akan melayang hahahaha ....

6 comments:

fendifid said...

kesian nko...sekali sekala balik kampung...keta buat hal la pulak.

Ejin said...

nak paksa aku dok lama kat kampung le tu! and utk paksa aku gunakan supply yang ada sebab takleh nak ambik supply food and fresh cloth dari rumah ..kena cuci baju tanpa washing machine!

Liz Duan said...

Hi jin, haiyo lama hilang...miss ya babe..email pun suam2 kuku

Ejin said...

laaa ...suam2 kuku ke?? nampak gaya nya akan still suam2 kuku gak sepanjang minggu depan - coz aku takde di opis - aku fieldwork the whole of next week...

fendifid said...

Nko maraton baca blog ke Ejin. Bersusun komen...GGG

Ejin said...

yea lah ....dari tadi aku baca blog ...kah kah kah ngko tengok susunan komen pun tau kan ...GGG