Saturday, March 5, 2011

Campur Campur

Tajuk tu di pilih atas beberapa sebab. Pertama sebab nanti cerita campur campur. Kedua gambar pun campur campur. Ada gambar blur ambik guna BB. Ada gambar guna DSLR.

Semalam we went to Wangsa Walk and catched a movie...cerita terbaru lakonan Matt Damon. Ada banyak cerita yang best best tengah di tayangkan sekarang ni but mostly category 18. So tak berpeluang la kami nak layan. Ada PG13...belasah je la. Lepas layan movie tu...Ej je kata best. Aku dengan Fid tak suka langsung langsung...sebab cerita tu buka pintu tutup pintu...konon buka pintu tetiba nko kat Empire State Building...buka pintu satu lagi...nko kat tepi padang...very tak masuk akal. I don't like the movie at all.

Fid said need to shop new baju sebab yang ada dah tak muat..dok ulang baju sama je. We went for lunch kat Linda Onn's restoran Nasi Ayam. Fid layan tahu goreng JB...nasi ayam ambik 1 ...shared 3 orang. EJ makan ayam je...nasi sikit je. Ngades. Lepas makan...kami ke Ampang Point...ada modernmum butik...Fid bought 3 pasang baju. 2 kena hantar tailor untuk pendekkan...labuh sangat. Next week baru siap.

Lepas tu singgah ke Secret Recipe...before that masa Fid and Ej kat restoran Linda Onn tu...aku dah siap survey dulu...ada durian cake ke tak. Syukur rezeki ada.

Earlier in the morning, Fid sent Ej to school sebab ada class ganti for English. Aku pulak ke Pandan Indah hantar kereta untuk di repair...dok bunyi biler konar kiri kanan. Nuar yang rekomen bengkel ni...rakan sekampung dia. Lepas tu aku mintak tolong Nuar rempit ke Keramat...aku bonceng...seronok sekali sekala naik motor...pemandangan luas. Sempat la layan Nasi lemak sotong power kejap.

Around 10.45 Nuar hantar aku ke sekolah EJ...Fid fetch EJ and I kat sekolah pastu balik aku dropped both of them terus aku pi servis keta satu lagi...booking kol 11 pagi aku sampai sana 11 pagi jugak...aku inform dia aku akan tunggu....tapi aku takde la duduk menonong kat situ je kan. I walked to the nearby Shell...beli paper...lepak baca dalam McD. Lepas tu walked back to pusat servis tu...it was nearly 12pm...and my car dok tersidai lagi kat parking area untouched. I went in terus bising bising...cakap baik tak payah susah susah buat booking....bla bla bla. Mamat tu cakap kejap dia check...dan dan tu jugak aku nampak a guy drove my car from the parking area to the servis area...and within 20 minutes...siap. Cepat sebab it is a normal servis...tukar minyak hitam and plug aje. WTF kan...that was the second time...sebab yang previous round pun macam tu jugak...I waited almost 2 hours...and I remembered I complaint pasal keta lambat di servis. Bukan lambat masa time di servis...tapi lambat di mulakan servis tu...after 1 hour tersidai kat situ baru nak start. I will send again kat situ next round sebab aku puas hati dengan kerja workmanship diorang...cuma tak tahan lambat dimulakan aje...but if it happen again. Terpaksa la aku cari servis centre yang lain sambil jerit jerit carut dalam FB betapa sangapnya this place. Hopefully I don't have to do that. Aku kan tak pandai bab bab carut ni.

Semalam masa kat office, aku dok promote kat member to try out Lamb Leg roasted set...cuma Rm19.90 je...including mushroom soup, ice lemon tea and dessert. Berbalai baloi baloi sangat sangat sangat.
I wish I brought my dslr and snap photo yang cun melecun kasi leleh semua peminat lamb. Very tender and tasty. Sedap bangat. I would say murah sebab lamb yang sedap macam ni kat restoran yang high end would easily cost RM30 for ala cart.
Dessert free yang come with the set. Chocolate cake ni sedap bangat. My fren and I makan sekejap licin...tahu tahu je dah habis. Another fren of us went to ladies...by the time dia nak makan dessert dia...langau datang terus hinggap kat chocolate sauce tu. So she asked waiter to change but he sent her a kind of bread...chocolate cake tu dah habis...she demanded for a cake jugak...dapat cheesecake yang sedap da'bomb...creamy.
Ni la cheesecake yang dia dapat but smaller portion. Sebab sedap bangat and masa lunch panjang lagi...we decided to order latte and coffee and cheesecake lagi...so this is the one yang we ordered kemudian. Basenya oreo biscuit, yang cheese tu ada campur ice cream...the top pulak peanut butter. Semua kasi blend masuk in the mouth...HEAVEN.
Without knowing my fren dah ordered cheesecake yang tadi tu sebab he went to the cake bar untuk look see look see terus he ordered...end upnya we also ordered this one...American Cheesecake...also mantap sedap bangat meletop. Haaa...melantak la both of them cheesecake...aku yang tukang teman...makan sikit je...sikitttt je. LOL.

Lepas solat jumaat I was told that ada cake for me in the fridge. Cake lagi??? Pengsan. One of my colleague beli cake nak surprisekan aku...belated birthday la...plannya nak celebrate kat Tony Romas...But last monday they had already belanja aku kat Secret Recipe. So aku memang clueless la kan. Sebab tu la aku insisted nak try lamb set tu...and tak jadi ke Tony Romas. Apo nak di kato...25th Birthday...jubli Perak...kena la grant sikit...dok melantak cake je la...rezeki jangan di tolak...orang tua tua kata.
Ni la fruitcake untuk surprisekan aku tu...petang petang kol 5pm baru makan sikit buat syarat...Apakah?...sebab kenyang makan set lunch. Terharunya rasa...member aku baik hati...nak surprisekan aku dengan cake ni.
Pasangan remaja masa kat secret recipe siang tadi...aku temankan Fid makan durian cake...sebab dia tak pernah rasa lagi...kena la fair kan...hari tu temankan kengkawan office...so kena la teman kan Fid jugak. Tapi sebab cake tu was put in the fridge...part durian tu keras sikit macam ice cream...kureng mantap la. Kena lembut and smooth...masuk mulut...semua deria kat tubuh badan terjaga.
Ni la rupanya durian cake tu...oleh kerana I used Citibank credit kad...dapat free 1 slice of cake..aku mintak durian cake ni jugak...tapau la tapi...Fid and Ej tak larat dah nak makan kat situ. Buat masa ni...cake durian tu ada lagi dalam fridge...esok kot baru Fid and EJ nak makan. Aku elergic...so rasa rasa sikit je sesudu. Ambik berkat.
Ej tak nak cake...dok sibuk nak ice cream Mc D la..baskin robbins la...asal pantang lalu tepi Mc D ke baskin robbins ke...sibuk dok mintak...saje aku malas nak layan dia sebab kan dah plan nak pi makan cake..ngades dok mintak segala ice cream selagi ada. Sampai kat secret recipe tadi...aku buka menu page ice cream...suruh dia pilih. Pastu dia kata lapar...tu la...tadinya ratah ayam je...dengan hujan selebat lebatnya kat luar tu...merengek lapar...I orderedkan Aussie beef stewed steak. Nak bagi both of them try...sebab aku rasa sedap masa Isnin member belanja tukan.
EJ dah suka dengan steak ni. I bet...Mesti kalau lalu kat secret recipe lepas ni...dia akan mintak nak makan steak ni lagi...layannn.

Activiti aku seharian habis dok hantar keta pi servis and pi makan...so logic la kalau gambar food jugak yang kena tepek kat sini. Tak kan la aku nak posing kat servis centre...ambik gambar keta...pastu tepek bagi korang tengok kan. Moral of the story...betapa boringnya kehidupan kita kalau tak pergi bercuti kan kan kan. I need a long break...feeling feeling kat Bali tengah makan donut yang lembut giler tu kat tepi pantai Kuta sambil tengok sunset. hu hu hu.

5 comments:

Liz Duan said...

Fendi betapa sungguh nya cakap kau we need a vacation...aku pun tepu tahap cipan, nak a quick getaway kan?
KL aje dah 3 bulan ni aku tak jengah...waduhhhhhhh

Aku PERCAYA SUNGGUH kau tak reti bab carut mencarut ni but WTF ada tulis WTF tu ???? malas akak...

Syok nya Fid membeli belah baju...

we ahd durian cake last friday, duan beli ikut cakap kau lah tu...aku try a bite duan un sama then bagi bibik...durian and cake macam tak leh terima ajer...

Ejin said...

hahahahahahaha ...i am going for a short break in 16 days sayang2 ku semua ....jgn jeles!

Liz Duan said...

bonci den mendongar nye

Ejin said...

hahahahaha ...jgn le jeles ...aku lebih memerlukan cuti than korang semua ..sebab aku too stress since last year ...byk kerja maaa....and now flight ke Kuantan pun belum book lagi!

Liz Duan said...

heiii...gi booking lah cik kak , tak de promotion lagi ke?